Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ga morgen bij mijn exstiefvader eten, maar ben heel nerveus, wat moet ik doen?

Min moeder en haar ex vriend zijn sinds een paar weken gescheiden, en ik mis hem heel erg, en zonder dat ik het wist heb ik me heel erg aan hem gehecht. Ben laatst ook bij hem langs geweest, dat was wel fijn, en we sms'en en msnen en hyven ook enzo... Maar dat is toch anders. Ik ga dus morgen bij hem eten maar ik ben heel nerveus. Ik heb ook tegen hem op msn gezegt dat ik van hem houd. Hij ook van mij, zei hij, maar ik schaam me er nu wel een beetje voor... Maar wat moet ik dan morgen doen? Hem omhelzen, of juist niet? Wat zijn goede gespreksonderwerpen in deze situatie? Het lijkt me niet zo verstandig om het oud zeer naar boven te halen, dat is zowel voor hem als mij pijnlijk. Dus wat is jullie advies?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
758

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Gewoon samen met hem praten over wat er is gebeurd en hoe hij alles heeft ervaren e.d. Het is misschien op dat moment niet fijn, maar dan kan hij in ieder geval zijn verhaal kwijt en kan je ook aan je moeder uitleggen hoe hij zich er bij voelde e.d.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon doen net als vroeger, geef hem een zoen als je komt en bij het weggaan. Het is gewoon een fijne vriend van je.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je je niet te druk moet maken over wat je wel of niet moet doen, waar je het wel of niet over moet hebben. Zo'n avond loopt gewoon als het loopt. Ik denk dat het snel weer 'als vanouds' voelt en jullie er gewoon een gezellige avond van zullen maken.
Als hij aangeeft dat hij het ergens liever niet over wil hebben, dan is dat niet erg.. dan praten jullie gewoon ergens anders over. En als jij iets pijnlijk vindt om over te praten, dan kan je dat ook gewoon aangeven. Als jullie een goede band hebben, dan is dat toch helemaal geen probleem?
Succes en een fijne avond toegewenst!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
't Zal vanzelf gaan. De sfeer is snel weer terug. Hij is immers geen vreemde! En pas ben je ook weer geweest.
Hij blijft de ex van je moeder en jij blijft het kind van zijn ex. Dat is de goede verhouding.

Fijne avond!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon gaan en je kan best zeggen dat je nerveus bent/was. Dat zal hij echt begrijpen.
Ik wens jullie een fijne avond!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je je in een moeilijk pakket hebt gewerkt doordat je hem schreef dat je van hem houd en ook dat hij het nog eens terug schreef. Ik hoop dat hij het wel op de juiste waarde weet te schatten hoe jij het bedoelde, dus als een goede vriend en niets meer dan dat.
Ik hoop dat het voor jou ook alleen het gevoel van een goede vriend is, anders krijg je toch nog een probleem erbij met je moeder.
Als je het toch niet helemaal vertrouwd neem dan een vriendin mee naar hem toe dan kan je alsnog laten blijken dat het niets meer is dan dat. Dan komt het wel goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geeft echt niet hoor ik ken iemand die bij zij ex stiefvader is gaan wonen nadat hij ruzie met zijn moeder had...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is het toch net zoiets alsdat hij je echte vader zou zijn ? Dat je moeder niet meer met hem door één deur kan wil toch niet zeggen dat jij het ook met hem aan de stok hebt ? Benader hem gewoon zoals altijd, en je ziet vanzelf wel waar het gesprek op terechtkomt. Misschien vindt hij het juist wel prettig om over vroeger te praten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding