Met welke leeftijd ga je in de overgang ik ben 49 jaar oud en slik nog de pil is het nog goed of slecht

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Volgens mij stel je de overgang daarmee uit, doet mn moeder ook (55)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verschilt van mens tot mens. De ene vrouw krijgt haar menopauze op haar 45ste, maar de ander pas rond haar 60ste. De gemiddelde leeftijd is zo rond de 52ste levensjaar.

Wees niet bang als je daar van afwijkt. :) En over dat pil slikken; geen idee of dat goed of slecht is. Als je je pil continue blijft doorslikken zonder te stoppen, weet jij zelf ook niet of je nog ongesteld bent. Als je wel nog bloedverlies hebt, mag je aannemen dat je nog niet je menopauze hebt.

De voortekenen van de beginfases van je menopauze (prenapauzes etc) zijn wel chagrijnigheid, opvliegers, ... . Voor meer informatie verwijs ik toch naar je huisarts :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had hetzelfde en toen ik voor iets anders bij de gynaecoloog kwam, vroeg ze waarom stop je niet voor een tijdje? Dat heb ik gedaan en toen kwam ik bijna direct in de overgang. Ik was toen 52jr.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan vragen of er bloed afgenomen kan worden want dan kunnen ze zien of je al in de overgang bent