wie zijn nou echt de beste chauffeurs mannen of vrouwen

gewoon over het algemeen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je definieren wat een "beste chauffeur" is?
-de minste ongelukken per KM?
-de beste auto beheersing?
-op de openbare weg?
-op het race circuit?

Antwoorden (12)

Per gereden km. maken mannen minder ongelukken.
Per auto maken mannen meer ongelukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen, anders zouden ze wel chauffeuses heten... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alert ! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat alle plusjes van mannen zijn en alle minnetjes van vrouwen!
Simpelweg mannen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen zijn voorzichtiger en bedachtzamer op de weg. Mannen rijden technisch beter is mijn mening.
Als ik me erger aan het rijgedrag van iemand is het vaak een vrouw. Richting aangeven wordt het meest vergeten door vrouwen heb ik gemerkt. De binnenspiegel wordt nogal eens gebruikt om te kijken of het haar goed zit. Autorijden en auto's zijn sowieso meer een mannen'ding',
dus die zijn er serieuzer mee bezig.
Ik wil mezelf overigens niet als superchauffeur omschrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen natuurlijk. We hebben meer moeite om ruimtes in te schatten, waardoor we er al eerder vanuit gaan dat iets niet past, waar mannen denken: Goh, daar kan ik precies tussen en er dan achter komen dat het niet zo werkt.

Bron: Broer en zusje. De meeste ongelukjes staan op naam van broer. Zusje heeft uitdeukservice ook al eens nodig gehad and me, middelste van het geheel staat nog op 0 schades en 0 ongelukken (die ene keer dat de chauffeur achter me een fusie met mijn auto aan ging niet meegerekend).

Kijk je echter naar aantallen bekeuringen, dan vrees ik dat ik zelf de lijstaanvoerder ben...

Toegevoegd op 17-06-2009 13:32:20
Grinnik, vind net leuke link in mijn mailbox:
http://www.zijrijdtbeter.nl/?refsite=waat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen vrouwen en geen mannen. Er zijn verschillen in verkeersgedrag, maar uiteindelijk gaat het om verkeersinzicht en dat hebben zij voortreffelijk. Een ongeluk zit in een klein hoekje, bij vrouwen en mannen, Maar beiden rijden op inzicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen onderschatten hun rijkunsten vaker, waardoor ze onzekere en onvoorspelbare acties kunnen uitvoeren.
Mannen overschatten hun rijkunsten vaker, waardoor ze soms levensgevaarlijke acties uithalen.
De perfecte chauffeur is daarom een zelfverzekerde vrouw of een voorzichtige man. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's alleen geen antwoord op de vraag.
Vrouwen onderschatten trouwens niet simpelweg hun kunnen... Ze hebben minder 3D-inzicht dan mannen. Die onvoorspelbare acties vloeien volgens mij daaruit voort.
Eén ding moet me van het hart : ergernissen in het verkeer worden toch meestal veroorzaakt door (vaak jonge) mannen....*.Met grote hardnekkigheid bumperkleven, terwijl je met geen mogelijkheid harder kunt door je voorganger, en de rechterrijstrook met dezelfde snelheid voortsukkeld,-* met 160 van de linkerrijstrook over 3 rijstroken op 1 m voor je langs de afrit opscheuren, zodat jij verstijfd achter het stuur zit,*in de file doorlopend van baan verwisselen, waardoor er steeds geremd moet worden, zodat de file haperend gaat rijden,om van de hartverfriemelingen van motorrijders maar te zwijgen, * met z'n zessen in een golfje geperst en allemaal duidelijk een slok op, boomblasters op z'n allerhardst, op z'n zachts gezegd ietwat onvoorzichtig door het stadsverkeer vol fietsers manoevrerend........Geen wonder dat je af en toe "defensief" rijdt, als je heel en zonder krassen aan wilt komen......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn verschillende aspecten in het verkeer waar mannen (in het algemeen) beter in zijn dan vrouwen en andersom.

Ik rijd per jaar ongeveer 30.000 kilometer dus ik zie aardig veel.

Het valt mij op dat vrouwen inderdaad heel vaak de spiegels in de auto gebruiken om hun haar en/of make-up te controleren.

Linksrijders zijn vaker mannen dan vrouwen, ook het niet aangeven van richting wordt vaker door mannen dan door vrouwen vergeten.

Ik heb ook nog nooit een vrouwelijke bumperklever gehad nu ik erover nadenk.

Ik ben het er mee eens dat vrouwen minder agressief rijden, soms zelfs te passief. Dat kan best wel irritatie oproepen bij medeweggebruikers, zeker als het druk is.

Het licht aan het deel van de dag, in de spits rijd ik liever tussen alleen maar mannen maar als ik buiten de spits rijd, dan liever meer vrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen in het algemeen, niet omdat ze technisch beter rijden, maar omdat ze net effe meer geduld en respect hebben dan mannen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De uitslag van een wetenschappelijk onderzoek hiernaar bewees het volgende:
Vrouwen rijden veiliger, maar hebben een minder goed ruimtelijk inzicht en zijn minder goed in het bedienen van een auto dan mannen. Mannen hebben een beter ruimtelijk inzicht en bedienen een auto beter. Ze zouden dus de betere chauffeurs kúnnen zijn. Maar ze zijn het niet, omdat ze roekelozer dan vrouwen zijn in het verkeer.
Overigens, dit is over het algemeen. Er zijn altijd uitzonderingen! Zowel bij vrouwen als bij mannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het eraan ligt wat voor type je bent. Ikzelf ben bepaald geen 'zeikerd' of zoiets in het verkeer. Ik rijd juist lekker vlot door. (niet drammen of zo). En ik rijd echt wel goed. En zeker niet onzeker. En ik rijd veel auto. En de ene keer kun je je aan mannen net zoveel ergeren als aan vrouwen. Dat probeer ik niet te doen; ach maar soms gebeurt dat ongemerkt toch.