Wie heeft op jouw, in deze wereld de meeste indruk gemaakt, gemaakt?

Kunstenaar filosoof politiek schrijver, of dichterbij je relatie, of een groep mensen vulmaar in......

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Degene die op mij het meeste indruk heeft gemaakt, is iemand van wie ik de naam niet eens weet, waarschijnlijk niet eens meer van gezicht herken, maar die me toch altijd is bijgebleven. Ik heb die man gezien in de een documentaire die de leraar ons tijdens een vak Levenbeschouwing liet zien. Die documentaire ging over een zwaar gehandicapte vrouw, die zowel mentaal als fysiek letterlijk een wrak was, en haar straatarme familie - haar man en kinderen - vocht als leeuwen om euthanasie voor haar te bewerkstelligen, maar dit was tevergeefs. Het verhaal speelde overigens in Engeland, als ik me niet vergis. Maar die man... geen woord is te groot om zijn karakter te eren! Ik denk dat negen van de tien mannen in zijn situatie zouden zijn weggerend, maar hij verzorgde zijn vrouw met zoveel liefde, zoveel zorg en dat terwijl ze volledig onhandelbaar was, vaak lag ze uren alleen maar te schreeuwen, echt een verschrikkelijk geluid... Maar hij bleef altijd rustig, zette zich honderd procent in om haar euthanasie erdoor te krijgen, cijferde zich helemaal weg, had zelf geen leven meer...
Zo iemand wens ik echt alle geluk van de wereld toe.

Toegevoegd op 17-06-2009 11:48:19
"geen woord is te groot" moet natuurlijk "geen woord is goed genoeg" o.i.d. zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 nice!

Andere antwoorden (19)

J.S.Bach en Picasso
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die op mij veel indruk heeft gemaakt is 'Frits Bolkestijn'. En in iets mindere mate 'Jan Terlouw' toen hij als kersverse 'Commissaris van de Koningin' van de 'Provincie Gelderland' een rondje maakte langs al zijn ambtenaren. En daar hoorde ik als stagiare ook bij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom nu een minduim? Er wordt toch om een mening gevraagd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@C4th: Die min duim slaat ook nergens op... @magicegidius: Thanks
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat zijn 2 goede kerels.
=1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen min gegeven, maar als iemand 't een slecht antwoord vind, mag ie een min geven. Ook een mening kan slecht gevonden worden.
Verder komt 't trouwens vaak voor dat men per ongeluk een min geeft. GV zoun moeten overwegen de duimpjes groen en rood te maken, iets groter, en verder uit elkaar gezet.
Maar dat terzijde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@deboender: Thanks... @mmm: Het is mij ook wel eens gebeurd dat ik dat per ongeluk heb gedaan. Maar om dit nu in 10 minuten tijd 3 keer te hebben lijkt me meer op een doelbewuste actie...
Fransesco Petrarca, de dichter die medeverantwoordelijk was voor het ontstaan van de Renaissance.

Zijn gedichten over de onbereikbare Laura zijn zo magistraal mooi, en tevens zo goed te bevatten. Gevoelens worden prachtig op het papier geschilderd.

Niet alleen op cultureel vlak, maar ook als mens een zeer intrigerende, doch vaak vergeten persoonlijkheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn moeder.
Ze heeft MS. Ondanks ze elke dag veel pijn heeft staat ze altijd positief in het leven. Ze lacht altijd en klaagt nooit over het feit dat ze een ziekte heeft. Door haar probeer ik het leven altijd van een positieve kant te zien en altijd te lachen. Daarom heeft zij op mij het meeste indruk gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op die manier kan je alleen maar positief tegen het leven kijken! +1
Voor mij is dat Barack Obama. Als geen ander weet hij mensen te motiveren en inspireren. Dat het hem gelukt is de eerste zwarte president te worden, is revolutionair!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+200
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL
Leonardo da Vinci en Stephen Hawking
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fernando Pessoa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mohatma Ghandi, een man die zonder geweld een compleet volk heeft weten te bevrijden van zijn onderdrukkers.
Anthony Gaudi, de geniale architect die op alle terreinen zijn tijd ver vooruit was.
Leonardo da Vinci wegens zijn onvoorstelbaar brede kijk op de wereld.
Salvador Dali wegens zijn mateloze hoge produktie en constant hoge kwaliteit van zijn werk.
Charles Darwin wegens zijn bewonderenswaardige zorgvuldigheid waarop hij zijn revolutionaire theorie heeft weten te onderbouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Barack Obama, obvious...

Bert Verwelius en Michel Riaskoff, niet perse indruk. Maar door hun doe ik wat ik nu doe. En ben ik zo ver gekomen als ik nu ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Rusland zelf is ie niet zo overdreven populair, maar Mikhail Gorbachev heeft wat mij betreft de koude oorlog afgesloten. Op dit moment kan ik ff geen betere bedenken ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat was niet helemaal bewust, hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij was wel degelijk vredelievender dan zijn voorgangers. Wat toch de doorslag heeft gegeven.
Actueel : Obama en in mindere mate Sarkozy. Beide hebben een enorme wilskracht en hebben een succesrijk leven ondanks hun afkomst (beide vader gemist, beide in verschillende culturen opgevoed)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn meester die me vertelde dat ik niet besta, in die hoedanigheid dat ik altijd dacht dat ik bestond...
En zeker toen ik zag en ervoer en accepteerde dat hij gelijk had... Dat heeft wel het meeste indruk op me gemaakt...
De meester is onbekend, zijn naam is Sri Da Ram... Geboren in Servië en leeft in België...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Theodor Herzl, de stichter van de meest succesvolle ideologie van de afgelopen eeuwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het huis anubis en ricky rick
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
artsen zonder grenzen,moeder theresa en al deze mensen die zich helemaal inzetten voor de armsten onder ons.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pim Fortuyn, zijn charisma en de manier waarop hij de Nederlandse politiek wakker schudde.

Ik was het niet altijd met hem eens maar heb absoluut bewondering voor deze man.

Wel een mooi verhaal, na de UEFA Cup finale van 2002 in Rotterdam (Feyenoord-Borussia Dortmund) was ik op het Stadhuisplein, na de wedstrijd klom iemand op het balkon van het stadhuis en hing een poster van Pim Fortuyn op, eerst werd het stiller en daarna begon iedereen te juichen, een kippenvelmoment.

"At your service"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jan Wolkers, met z'n spuugbeestjes bij Villa Achterwerk.

Acda en de Munnik
Wouter Hamel
B.B. King
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
anastacia (1912)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OSHO, om wat hij vertelde en deed maar vooral om wat hij niet zei en toch vertelde.