Kan ik mezelf van een pornoverslaving afhelpen?

Ik kamp al drie jaar met een masturbatieprobleem. Ik heb sinds ik een eigen bron tot internet heb zowat elke dag porno gezocht, ong. 2 maanden lang. Ik zou niets liever willen dan stoppen, maar ik zou het niet kunnen verdragen tegenover mijn ouders om hulp te zoeken. Kun je uberhäupt wel stoppen zonder professionele hulp?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
ItisILeClerc
13 jaar geleden
Waarom zou je er überhaupt vanaf willen?
'Zowat elke dag' porno zoeken is niets bijzonders, hoor.
Maak je liever druk om belangrijkere dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er echt een probleem mee, ook vanuit geloofsovertuiging, en ook vanwege mijn eigen mening dat het onrespectvol is naar het hele beeld van de vrouw.

Het beste antwoord

Zorg voor heel veel afleiding. Ga ipv achter de pc, sporten en met vrienden uit. Voor de tv hangen is ook nog beter dan weer de pc aanzetten. Ik heb niet naar je leeftijd gekeken maar het kan zijn dat je een jong-volwassene bent of puber en dan is het wel normaler om het vaak te doen dan wanneer je een volwassene bent. Je bent immers aan het ontdekken vanaf je 14e/15e en dat wordt vanzelf wel minder als het goed is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je kan prof hulp krijgen zonder dat je ouders het weten. Anoniem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees het boek Seksverslaving van Van Zessen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan!
Er bestaan internet providers die pornografie blokkeert.

Want het allerbelangrijkste factor hier is: Breng jezelf niet in verleiding, want dat gaat van kwaad tot erger!

Dus zorg voor een gefilterd internet. Dat is ook de bron van ellende voor jou. Doe het!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dappere vraag en er is niets zo moeilijk als de verslaving in jouw eentje op te lossen. Wat is de onderliggende behoefte geweest die je heeft aangezet tot deze verslaving zoals je het noemt? Wat heb je nodig als prikkel welke sterker is dan de verslavingsprikkel? Je hoeft het ook helemaal niet tegen jouw ouders te vertellen. Kennelijk vraagt jouw lichaam om een bepaalde behoefte en de kunst is om uit te vinden of er een andere manier is die niet verslavend voelt en toch in jouw behoefte voorziet. Kijk toch eens naar iemand die er verstand van heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo zeg, wat moedig Siets, om dit te durven voorleggen.

Je bent al op de goede weg omdat je zelf doorhebt én uitspreekt dat het een verslaving is. Tips heb je hier al gekregen. Het zal niet makkelijk zijn, want bij een verslaving heb je een vinnige en hardnekkige tegenstander. Maar hou voor ogen wat je doel is. Er vanaf komen. Dus of minderen of rigoreus kappen.

Als je een sterke wil hebt en eçht de wens, dat gaat het je lukken. En bij jou gaat het lukken!

Kom op! Je redt het!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog sterker:

De enige die dat kan ben jij zelf.

Je moet proffesionele hulp ook niet overschatten.
Je moet het namelijk wel zelf doen.

SUCCES
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het ook heel dapper dat je het hier durft te vragen.

Verder denk ik dat je nog niet zo heel oud bent, omdat je schrijft, sinds ik een eigen bron tot internet hebt. Dan vind ik het helemaal niet zo raar, reuze spannend toch allemaal. En echt, ik denk dat het dan echt wel gaat slijten de komende jaren

Als je het zelf als verslaving voelt, is het echter wel goed te proberen er iets aan te doen. Misschien een heel wild idee maar kun je jezelf niet belonen iets van porno maar dan een ander medium (bijv een tijdschrift) als je er bijv in slaagt, de hele week niet op internet te zoeken hierna. Ik weet het, dat is ook porno maar ik vind dat zelf op de één of andere manier toch minder erg, en dat moet je dan echt kopen en dat geeft toch ook wel een drempel.

sterkte
amigo