Dat kan per middel verschillen. Sommige soorten moeten juist op een lege maag, een half uur vóór, of twee uur na de maaltijd worden ingenomen. Het heeft vrijwel altijd te maken met de opneembaarheid van het middel. Daarom kun je ze het beste innemen met water en niet met melk of iets dergelijks. De meeste middelen zijn niet schadelijk voor de maag en er bestaan zelfs middelen tegen infectie van het maagslijmvlies. Het komt wel vaak voor dat de darmen van streek raken omdat ook veel nuttige bacteriën verdelgd worden. Het kan schelen om probiotica te slikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zodat het beter word opgenomen in je bloed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat het door het vermengen met het voedsel minder kans krijgt om maagklachten te veroorzaken
anneliez
13 jaar geleden
Tijdens of na het eten word je maag wand dikker, dus beter beschermd. Hierdoor voor kom je dus maagklachten !!