Hoe komt het dat ik niet aankom?

Ik eet mega veel alleen kom niks aan.
Ik sport niet te veel(2x hockey, 1x gym per week).

Toegevoegd na 9 minuten:
EDIT: ik ben 15, 1.81m.
ik elke morgen 2 bruine botterhammen, tijdens de kleine pauze sultana(hoe je het ook schrijft), in grote pauze meestal frikandel broodje van de appie of broodjegezond of zo iets.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (9)

het zou kunnen dat je suikerziekte hebt, waardoor je geen suikers niet kan omzetten en het dus niet kan opslaan. Daarnaast kan het ook zijn dat je verteringssysteem niet goed werkt (om een of andere reden)
Ook kan het zijn dat je een lintworm hebt. Om daar achter te komen moet je kijken of er witte stukjes in je uitwerpselen zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan van alles zijn; misschien ben je in de groei en verbruikt je lichaam alles wat je binnenkrijgt of misschien is je stofwisseling te snel (prikken bij de huisarts)! Maar sommige mensen komen gewoon weinig aan van zichzelf, net als andere mensen soms aanleg hebben om juist wel aan te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de informatie die je geeft, kunnen we niet zeggen wat de oorzaak hiervan is.
Je verteld niet wat je eet, hoe oud je bent, en wat je lengte en gewicht is.

Als je je zorgen maakt, raad ik je aan om naar de huisarts te gaan en dit aan hem of haar voor te leggen. Die kan je adviseren of doorverwijzen naar een diëtiste.

Toegevoegd na 9 minuten:
Naar aanleiding van je toevoeging: is dat alles dat je eet op een hele dag? Dat is helemaal niet zoveel hoor.
Ik raad je aan om meer brood en fruit te eten (dat is wat gezonder) en de sultana en frikandel te laten staan.

Je bent ook nog in de groei, dan kun je vaak alles eten zonder aan te komen. Ik herken het van veel van mijn vrienden en mijzelf.

Maar zoals ik al zei, een diëtiste kan je beter adviseren over zoiets.
13 jaar geleden
Ik denk dat je gewoon in de groei bent een jongen van jouw leeftijd moet nog een paar centimeter groeien en je secundaire geslachtskenmerken zijn nog volop in ontwikkeling.Dus vooral geen zorgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je in de groei bent kan je lichaam hierdoor veel energie verbruiken

ook je stofwisseling kan invloed hebben

niet alleen bij sporten verbruikt je lichaam energie (ook andere vormen van beweging zoals fietsen naar school bijvoorbeeld)

je bouw en aanleg (erfelijk bepaald) hebben ook invloed op je gewicht.

het is niet verstandig je vol te proppen met vette dingen om aan te komen

als je voldoende gezond eet en voldoende beweegt heb je verder geen invloed op je gewicht.

ben je echt extreem dun ga dan naar de huisarts zodat deze de oorzaak(en) van je ondergewicht kan vaststellen of uitsluiten.

als er aanleiding voor is kan ook vragen naar een verwijzing naar een diëtist welke je wellicht tips kan geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil niet tegenwerken ofzo maar je eet echt niet bijzonder veel hoor!
Je eet best wel weinig vind ik, ik ben even oud 10 centimeter kleiner en eet meer.
Het is voor jouw (onze) leeftijd normaal om 8 broodjes per dag te eten.

Ik heb maar 1 keer gym per week en ik eet per dag
6 soms 7 broodjes
Kommetje yoghurt
4 beschuitjes met (gesmolten) kaas
Kom chips
En nog iets van de appie (chips, croissantje, kaasbroodje ofzo.
En ik weeg ongeveer 45 kilo

Toegevoegd na 1 minuut:
+ nog 2 appels

Toegevoegd na 2 minuten:
+ 2 appels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je stofwisseling lekker in evenwicht is en omdat je nog in de groei bent. Je geeft geen compleet beeld maar je geeft de indruk dat je helemaal niet ongezond leeft. Ik zie geen light fabrieksmeuk in je menu en je beweegt best wel veel. Als je je goed voelt, ga dan gewoon zo door, zou ik zeggen. Misschien ben je nu een tikkie aan de magere kant maar dat komt vanzelf goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het voedsel wat je inneemt bevat een hoeveelheid energie (meestal uitgedrukt in kCal).
Neem je meer in dan je verbruikt, dan slaat je lichaam dit op als reserve (vet). Gebruik je meer dan dat je hebt ingenomen, dan gebruikt je lichaam je reserve. Wonderlijk hè?

Je bent nog jong, zit in de groei, verbruikt waarschijnlijk veel energie (2x hockey, 1x gym is niet niets he? en daarbuiten kost alles ook energie, zelfs een stukje lopen ;) ). Je bent ook best lang, dus wss een groter basaal metabolisme waardoor je zo ie zo iets meer energie nodig hebt. Zolang je geen ondergewicht hebt, is dit geen probleem denk ik ;) Zo niet, raadpleeg dan een deskundige.. er zou wel eens wat aan de hand kunnen zijn met je stofwisseling oid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft met je leeftijd te maken waarschijnlijk. Mocht het genetisch zijn zou je ook nog weightgainers kunnen proberen. Hier kom je wel mee aan. Moet je maar even googlen. Bodybuilders gebruiken ze ook wel eens.