Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je iets doen tegen aften?

Ik heb er vrij vaak last van, en ik hoop dat er iets is om de pijn wat te verminderen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Daar is bepaalde thee tegen, toch? Ik gok: aftenthee.

Toegevoegd op 13-06-2009 13:04:47
De link is van een paranormaal adviespunt, maar misschien helpt het toch. En er wordt thee genoemd!

Toegevoegd op 13-06-2009 13:06:28
http://www.paranormaaladviespunt.nl/Aandoeningen/aften.html

Toegevoegd op 13-06-2009 13:08:24
Misschien heb je ook iets aan de adviezen op deze website: http://www.e-gezondheid.be/aften-oorzaken-behandelingen/aft-24-19-15112.htm

Ik geef geen garanties!

Toegevoegd op 13-06-2009 13:10:12
Laat ik er nog een linkje uit wikipedia bij zetten: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aften
(Lees meer...)
Antoni
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Het schijnt dat het eten van bosbessen of een product waar bosbessen in verwerkt zijn helpt tegen aften.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem dan altijd een tabletje vitamine C en binnen een dag is de pijn over bij mij. Maar ik lees op wikipedia dat er geen enkel verband is aangetoond?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd je tanden poetsen met Zendium. Helpt bij mij erg goed. Heb bijna geen last meer van aften.

Toegevoegd op 13-06-2009 20:18:23
Lidocainezalf of aftenzalf helpt maar heel even(10 minuten)Heb je dus niet veel aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste werkt lidocaïnezalf - die je ook kunt gebruiken voor aambeien. Dit neemt meteen de pijn weg. Bijzonder genoeg geneest de aft er ook sneller mee.

Heb je deze licocaïnezalf niet beschikbaar, dan helpt het een beetje als je een fijngekauwde paracetamol op deze plek houdt. Dit geeft ook een soort van tijdelijke verdoving.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kamille thee drinken, en voor / na het tandenpoetsen met een zoutoplossing spoelen.

Werkt super goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft er niet voor naar de dokter, maar je kunt hem of haar of de assistente telefonisch naar een aftenzalf vragen. Zij kunnen je via de apotheek direkt aan die zalf helpen. De zalf wordt vergoed door alle fondsen. Aften is een soort smetten in de mond. De zalf werkt na 10 minuten je hebt dan geen pijn meer met een dag of drie ben je er ook af. succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens te spoelen met "zilverwater", dit desinfecteert heel goed, werkt ook prima bij keelontsteking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goede mondhygiene. en niet te hard poetsen.
soms wil beswust kauwen ook helpen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roosvicee drinken schijnt ook te helpen.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Uit bovenstaande antwoorden blijkt dat vitamine C echt wel helpt. En het is een beter middel dan wat mijn moeder mij vroeger aanraadde: Met een droge handdoek ( en die waren rúw zonder wasverzachter..!) over de aften wrijven!
Later ben ik vitamine C gaan slikken wat hielp en op een gegeven moment ben ik er overheen gegroeid.
Sterkte en succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding