Ja natuurlijk. Zieken worden verzorgd, oude mensen die niet meer voor zichzelf kunnen zorgen worden opgevangen en verzorgd in bejaardencentra, weeskinderen krijgen pleeggezinnen, het Leger de Heils en de voedselbank proberen het leven van de armeren steeds beter te maken. Zeehondencreche Pieterburen zorgt voor weeszeehondjes, aangespoelde zeehondjes, zieke zeehondjes. Stichting AAP probeert de apen te redden, en dan nog heb je Unicef, Edukans, enz. En ook op kleine schaal, een vriend helpen, je ouders verzorgen, ontbijt maken voor je zusje en ga zo maar door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Jazeker, Leger des Heils en Pieterburen, om maar eens wat te noemen.

Toegevoegd op 13-06-2009 10:28:58
En niet te vergeten alle opvangcentra!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat bestaat nog. Ikzelf geef elke morgen een ontbijt aan een dakloze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je dit aan de hand van de zeven werken van Barmhartigheid bekijkt, ja.

De hongeren worden gevoed in opvangcentra.
De dorstigen worden gelaafd in opvangcentra.
De naakten zijn er mijns inziens niet meer.
Vreemdelingen worden opgevangen in ons land
De gevangenen worden op juiste manier behandeld.
De doden worden, als zij dit willen, begraven.
De zieken worden verzorgd.

Dus een dikke ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, als ik mezelf als één kan ervaren, dan zorg ik voor mezelf... en dat noemen ze dan barmhartigheid...

Toegevoegd op 13-06-2009 11:01:58
Die zogenaamde behoeftige andere is daarmee ook één... Als ik één ben en voor de ene zorg, is er alleen maar één, dan is er geen hulpbehoevende en geen hulpverlener... alleen maar één...
En alleen die één verbindt, en die andere één, dat ego-één, stoot alleen maar af...

Helemaal alleen voor Starbless en voor ADDY...