Wat maakt iets een hard/softdrug

?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ik bedoel hoe kan je die grens trekken?

Antwoorden (3)

Het effect ervan. En ook de schadelijkheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de inhoud. heel simpel.
iets kan sterk zijn of slap.
wijn of likeur idee.
bij wiet is het bvb de hoeveelheid tac.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is een vette wiet het een hoog thc gehalte dan een harddrugs en een commercieel wietje dan een softdrugs? is een wijntje een softdrugs en strohrum harddrugs? de inhoud?
een zakje wiet een harddrug en een half leeg zakje coke een softdrugs? ben ik nu zwaar high of is het antwoord toch minder simpel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
combi van beide ;-)
Volgens de (opium)wet wordt er onderscheid gemaakt tussen soft en harddrugs.Onder softdrugs wordt dus wiet, hasj,GHB,XTC en paddo's verstaan.
Bij softdrugs zou er geen lichamelijke of geestelijke afhankelijkheid moeten zijn,maar de feiten lopen een beetje voor op die wet.
De nederwiet die nu gekweekt wordt heeft een zo hoog THC gehalte dat je die al bijna als harddrug zou mogen bestempelen en inmiddels schijnen paddo's vanwege talrijke incidenten ook al een soort van harddrug te worden Dit is m.i. wel schijnwetgeving want alleen maar op basis van een aantal incidenten gebaseerd want dit is alleen maar een licht hallucinerend middel.
Ook de roes van XTC zou wel kunnen leiden tot afhankelijkheid
Er wordt wel gezegd dat softdrugs ongevaarlijk zijn maar dat hangt geheel af van de gebruiker, er zijn een hoop mensen ook ouderen die in het weekend en op feetjes een paar joints opsteken en zich daar prettig bij voelen,en als je goed in je vel zit kan dat volgens mij ook geen kwaad. Iets anders is een persoon die bij het opstaan een joint opsteekt en daarna gaat werken of naar school gaat, die zit al redelijk in de gevaren hoek (lees verslavingsprobleem).

Harddrugs zijn drugs waar je zonder meer afhankelijkheid wordt hetzij geestelijk hetzij lichamelijk of beiden vanwege het (heerlijke) roes effect dat je wilt blijven voelen.
Je zou trouwens alcohol en een aantal medicijnen ook wel onder de harddrugs kunnen scharen alleen al vanwege het feit dat dit een sociaal geaccepteerde drug is.

Er zijn op internet overigens ladingen sites te vinden die over drugs gaan, een leuke vind ik wel de toegevoegde.