ik mag graag lezen in bed,maar krijg last van mijn nek en ellebogen. Op mijn rug liggen lezen vind ik ook ook niet makelijk.

zijn er hulpmiddelen om op lezen in bed makkelijker te maken?Of heeft iemand tips?
Het zou toch heerlijk zijn als je kan lezen zonder je boek vast te hoeven houden,of de bladzijden te moeten om te slaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.7K

Het beste antwoord

Gebruik eens een 'voedingskussen', zo'n heel groot kussen met een hoek erin waar je het boek op kan leggen en een deel onder/naast je. Met een groot kussen in je rug lig je er dan heerlijk tussen en hoef je niet zoveel te steunen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ik leg altijd twee kussens schuin tegen m'n hoofeinde van bed aan, dat helpt wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat een soort bed lessenaar - zie afbeelding
en met een kussen in de rug moet het wel lukken denk ik :-)

Toegevoegd na 1 minuut:
of een bedtafel (2e afbeelding)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik nestel me altijd tussen de kussens, ook een kussen onder mijn boek, je moet het nog wel vasthouden, maar als je je even 'zoekt' dan vind je wel een manier waarop je fijn kan lezen.

Het aanschaffen van een e reader is ook een mogelijkheid, vasthouden moet nog wel, maar bladzijden omslaan is niet meer nodig, je moet wel het touchscreen aanraken

Je kan natuurlijk iemand zoeken die je boek vasthoud en blaadjes omslaat, misschien wil diegene wel voorlezen, nog makkelijker :)
Maar zolang je die niet kan vinden zijn kussens een goede oplossing
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van de ebooks. Dan kun je met je vinger zelfs "de bladzijde" omslaan.
De Sony Reader Touch Edition PRS600 is een intuïtieve e-reader met handig touchscreen voor een comfortabele bediening. Sla bladzijden om met een simpele sleep met de vinger, selecteer tekst met de stylus pen en schrijf memo's op het virtuele toetsenbord. De Sony Reader Touch Edition maakt alles rondom het lezen van je ebooks gemakkelijker. Zo kun je snel naar boeken of woorden zoeken en kun je de betekenis van woorden opzoeken door ze te dubbelklikken.

Verder nog nodig een van de hulpmiddelen om je ebook op te zetten. Kan trouwens ook dan met een gewoon boek.
zie 2de bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een prismabril kijk je om een hoekje. Je hoeft je hoofd dan niet op te tillen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahahaha dat mensen dat kopen xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grappig wist niet dat dit bestond, beetje duur om zomaar aan te schaffen, maar voor bedlegerige mensen wel de moeite waard.
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
feilloos
Toch maar even wachten op een e-readerimplantaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lig altijd gewoon op mijn zij als ik lees. De leeslamp kan dan mooi op het boek schijnen zodat mijn man er geen last van heeft. Je krijgt er vanzelf handigheid in en het fijne is, dat je je boek zo weglegt en in slaap kunt vallen, zonder dat je je kussen goed moet leggen enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zet altijd mijn hoofdsteun goed omhoog. Kussen in de rug/ achter schouders en een kussenrol in mijn nek. Benen omhoog. Ik zit als het ware dan in een knik, maar erg comfortabel. Tussen knieen en buik een kussen (als steun) en daarop leg ik mijn boek. Ik lees graag een dikke pil en dan vermoeid het je handen ook niet als je het boek niet vast hoeft te houden.
Steenuiltje
13 jaar geleden
De 'Bookseat' is ideaal, zie op deze site: http://www.thebookseat.com/
Via diverse sites en boekhandels te koop/te bestellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en daar zocht ik naar! dikke +
http://hulpmiddelenexpert.nl/rugsteun.html

Deze werkt perfect in bed achter je hoofdkussen!
amc
13 jaar geleden
De bladzij omslaan moet nog wel, maar gaat met een dwarsligger met veel minder moeite.
Ook is het papier dun waardoor het boek een stuk minder weegt dan de andere versie. Inmiddels zijn er al heel wat boeken als dwarsligger uitgegeven.
Je kunt blijven liggen zoals je ligt, zonder van arm te hoeven wisselen. En als je liever een papieren boek hebt dan een e-reader kan dit een prettige oplossing zijn.

er is een dwarsliggershop:
http://www.dwarsligger-shop.nl/?gclid=CJCwjOHb6qYCFUODDgodmC-a1A

en bol heeft bijv alle dwarsliggers vindbaar bij elkaar gezet: http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/dwarsligger/Ntk/nl_books_all/Nty/1/N/8299+8293/Ne/8299+8293/search/true/searchType/qck/index.html?_requestid=155149

Het is alleen eventjes wennen, maar omdat het zo praktisch is, went het snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak gebruik van het ,,for-U-body"kussen
verkrijgbaar bij www.dekussenshop"en www.topslapen.nl