Is er iets mis als je heel vaak moet plassen?

Met -heel vaak- bedoel ik met intervallen van een half uur tot anderhalf uur.

Heb er eerst geen aandacht aan besteed omdat ik me zo gezond als een vis voel en practisch nooit ziek ben. Maar vanmiddag ging ik na het plassen van huis en moest na een half uur zo nodig dat ik een cafe moest opzoeken. Zal dus toch maar even langs de huisarts gaan. Iedereen bedankt voor het advies.

14 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zeg SOA ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pfff naatje hahaha ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed advies! En neem je plasje mee

Het beste antwoord

Heel vervelend dat dit aan de hand is. Stel je je zelf de volgende vraag. Ik weet dat ik veel plas soms om het half uur.
Wat voel ik nog meer, bijvoorbeeld brandende pijn bij plassen ( kan een blaasontsteking zijn ) naar de dokter
Heb ik veel dorst en drink ik veel?
Kan aanduiding zijn van diabetes, naarde dokter.
Is de urine troebel ? kan nier falen zijn. Naar de dokter
Heb ik pijn in de onderrug na het plassen. Kan nierfalen zijn. Naar de dokter.
Is mijn prostaat in orde (mannen) is mijn urine straal slap zit er geen kracht meer in. Naar de dokter.
Zijn er sporen van bloed in de urine? Urine buis infectie. Naar de dokter.
Er zijn er nog veel meer maar deze kunnen relevant zijn. Wel naar een dokter gaan. Urine nuchter alvast meenemen dat scheelt je een ritje. Loop dit rijtje langs schrijf op je bevindingen , dan naar de dokter want je hebt een onderbouwde klacht. In geval van ontstekingen zijn er medicijnen. Sterkte. Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Doet me denken aan de eerste indidactie van suikerziekte. Dus ik zou dat toch even laten checken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga nou toch even vragen aan je huisarts. Kan iets heel onschuldigs zijn, maar wij kunnen geen diagnose stellen op afstand.
14 jaar geleden
Als je daadwerkelijk plast (bijv. veel gedronken) niet.
Heb je nou niet veel gedronken, en plas je je nog lam, dan raad ik een bezoekje aan de dokter aan.

Nog een tip: Neem zo'n WC. Dan leer je het ook wel af!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Niet leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd
wat zijn de mogelijke oorzaken.
pff kunnen er een boel zijn.
blaasontsteking suikerziekte nierfalen.
kortom naar de dokter jij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet perse.. zolang je geen pijn hebt bij het plassen?
Ik zelf plas ook veel en heb gewoon een klein gebleven blaas..kan je in het ziekenhuis laten oprekken..laat het in ieder geval ff checken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Geen pijn.
Ik heb dit ook. Ik word er letterlijk GEK van, vooral 's nachts moet ik soms wel vijftien keer! Ben kapot na zo'n nacht. Ik ben bij de uroloog geweest en heb een cystoscopie gehad (ze kijken dan met een scoop in je blaas) en de oorzaak bij mij is;
Doordat ik in de loop der jaren het steeds probeerde op te houden omdat ik niet steeds naar het toilet wilde, er spierweefsel is onstaan in mijn blaas en daardoor is er minder ruimte over gebleven IN mijn blaas, daardoor moet ik sneller plassen, helaas, ik zal er mee moeten leren leven, er zijn ergere dingen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kunnen meerdere dingen zijn. Heb je een brandend gevoel tijdens het plassen? Dan kan het op een blaasontsteking duiden. Diabetes is ook mogelijk, of misschien heb je gewoon kou gevat.

Als het veel vaker is dan normaal en langer aanhoudt, zou ik zeker de huisarts een bezoekje brengen. Het hoeft niets bijzonders te zijn, maar dan weet je dat tenminste zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Geen branderig gevoel en geen kou gevat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan verwacht ik niet dat het blaasontsteking is, iets wat overigens vooral bij vrouwen voorkomt. Ik las dat je hebt besloten langs de huisarts te gaan, lijkt me een heel goed plan. Hopelijk valt het allemaal mee.
Ja, waarschijnlijk wel, maar je huisarts of een specialist (een uroloog) kan je daar véél beter mee helpen en veel meer over vertellen en je natuurlijk geruststellen als er niets ernstigs aan de hand blijkt te zijn.
Antoni
14 jaar geleden
Als je dit vaker hebt zou ik morgen gelijk een afspraak met de dokter maken. Als je toevallig een dag hebt dat je wat vaker naar het toilet moet, dan kan dat een keer gebeuren. Maar anders kan het iets abnormaals zijn en moet een specialist er naar kijken. Succes ermee en hopelijk valt het mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je gespannen bent en veel koffie drinkt kan het ook daar aan liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dan heb je blaasonsteking of je vraagt het bij de dokter