Wat moet je doen als iemand een ander uitscheldt?

Een jongen uit mijn klas word gepest door een ander klasgenootje, ik weet hiervan (dat vind ik erg naar) wat moet ik hier tegen doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ van mij voor de vraag.

Antwoorden (12)

Het ligt er aan wat jij voor een persoon bent, en wat de pestkop voor een persoon is. Meestal zijn de pestkoppen de "populaire personen" Als je zelf heel bang bent om gepest te worden moet je uitkijken met wat je zegt. Zelf zou ik absoluut wat zeggen zoals: Hé hallo doe eens f normaal ofzo. Het is echt niet stoer om de ander uit te schelden. En dan loop je weg. Het gepeste kind zou je erg dankbaar zijn. Je kan een vervelende reactie verwachten van de pestkop, maar daar moet je boven staan. Leg het gepeste kind ook uit dat hij/zij niet steeds moet reageren, als hij/zij dat doet.. Dan gaat de pestkop alleen maar door met treiteren.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U zou de volgende stappen kunnen nemen: U vraagt aan hem wat er precies gebeurt zodat u een goed beeld krijgt van de ernst van het pesten. U vertelt hem dat volwassenen vaak niks doen omdat ze niet zien dat er gepest wordt, of omdat ze niet weten hoe het probleem opgelost moet worden. U probeert hem op een eenvoudige manier uit te leggen waarom sommige kinderen pesten. U laat hem merken dat je misschien kunt begrijpen wat die pestende kinderen doen, maar dat dit niet betekent dat pesten is toegestaan. en veder zou ik je er gewoon niks van aantrekken want dat is immers nog steeds het beste;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aangeven bij leer kracht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En buiten schooltijd he?
Het is vervelend om te zien dat een klasgenootje wordt gepest. Je wilt wat doen, maar je weet niet wat. Misschien ben je ook wel een beetje bang dat de pester jou ook gaat pesten als je er wat van zegt. Toch is het belangrijk dat je wel wat doet. Zolang anderen niets zeggen, denkt de pester dat iedereen het goed vindt wat hij doet.

Hoe kun je elkaar of je klasgenootje helpen? Geef je klasgenootje het gevoel dat hij of zij er niet alleen voor staat!

•Pest zelf nooit mee
•Laat merken aan de anderen dat jij wel met hem of haar wilt samenwerken
•Lach niet mee als er flauwe grappen over hem of haar worden gemaakt
•Kom voor hem of haar op
•Aardig zijn tegen hem of haar
•Als je de klas binnenkomt begroet hem of haar
•Vraag hem of haar mee te doen in een groepje
•Gewoon kletsen tegen hem of haar
•Loop of fiets eens samen op met hem of haar
•Vertel het aan de mentor of leerkracht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ZEER goed antwoord,
plaats in maand top 10 verdiend!
plusje van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
ik weet niet of je hier iets aan hebt maar.....

ik werd eerst ook steed uitgescholden voor bitch ( en even serieus ik ben dat echt niet!) het was voor mij heel moeilijk maar ik heb ze echt de hele tijd lopen negeren! en op een gegeven moment hielden ze er echt mee op! je moet gewoon doen alsof ze niet bestaan!

misschien kan je tegen die persoon zeggen (wel gewoon onder vier ogen) dat die ze moet negeren hoe moeilijk het ook is! en anders zou ik gewoon je mond open trekken naar die pestkoppen als je zeker weet dat je hun reactie aan kan....(ik bedoel dit niet beledigend voor jou!)

ik hoop dat je hier wat aan hebt?!

veel succes hoor!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem contact op met een leerkracht waar jij vertrouwen in hebt,doe daar je verhaal ,leerkrachten zijn opgeleid om zulke problemen aan te pakken.
Je kan ook tegen je klasgenoot zeggen dat je het vreselijk vindt dat hij gepest word ,en dat het absoluut verwerpelijk is wat die pester doet.
Veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertellen tegen een leerkracht! Pesten is heel erg ! Je kunt altijd zeggen tegen de leerkracht dat je niet wil dat ze je naam zeggen zodat ze je geen verklikker noemen(maar dat ben je zeker niet)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alternatief op METEEN naar een leerkracht stappen (wat wel een goed idee is trouwens), is kijken of je één liefst twee anderen uit je klas kunt vinden die dit ook niet fraai vinden.

als dat je lukt zou je met z'n drieen met veel bravour op de pestkop af moeten stappen en zeggen: Dat gepest moet NU stoppen anders gaan we naar..... (vul maar in, desnoods de baas van de school). En dan zeg je erbij: en let erop: we houden je ALLEDRIE in de gaten.

Daarmee leg je wat gewicht in de schaal, en als het iets werkt en anderen zijn het er mee eens, dan sluiten die zich mogelijk bij jullie aan en zo wordt een steeds sterker groepje
amigo
13 jaar geleden
het kan helpen als je de pestkop zelf eens voor schut zet als zou maar zeggen onderstaande antwoorden niet helpen.
gewoon zeggen : wat ben jij zielig, om mensen uit te schelden om er zelf beter van te worden. Hoe oud ben je? we zijn geen kleuters meer, doe ff normaal!!
zoiets kan helpen, is mij wel gelukt ;)
maar dat raad ik je alleen aan als niks anders helpt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is heel lastig. Je kunt voor hem in de bres springen. Je loopt dan wel het risico zelf gepest te worden. Laat jij je daardoor tegenhouden? Degene die gepest wordt is zich nog niet bewust dat hij er zelf wat aan kan doen door zijn houding te veranderen. Hij vindt het wel fijn als iemand voor hem opkomt. Nu voelt hij zich waarschijnlijk heel eenzaam en in de steek gelaten. Jij die voor hem in de bres springt zal hem niet helpen, ja voor dat moment, maar op de lange duur? Hij zal zichzelf er niet zekerder van gaan voelen en er misschien wel op gaan rekenen dat je hem helpt. Beter kun je hem hulp helpen zoeken. Geef het door aan leerkrachten of laat hem de kindertelefoon bellen, dat is al een begin...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel goed dat je erbarmen hebt. Dat zouden meer mensen moeten hebben. Wie weet kun je een cursus conflictbemiddeling op school krijgen, en officieel worden aangesteld. Ga maar eens praten met de leraar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pesters zijn vaak personen die popie willen zijn en pesten om zelf geen slachtoffer te worden. Als je niet bang bent om zelf de pineut te worden als je het voor die ander opneemt, zeg dan gewoon iets van: vind je het normaal of zo? of hoe zou jij het vinden als iemand zo tegen je doet. Ga anders gewoon naar een leerkracht of laat een briefje bij een leerkracht achter met wat er gebeurd. Goed van je dat jij voor andere opkomt