Heb jij wel eens iets onder dwang moeten doen?

Natuurlijk een heel persoonlijke vraag. Ik hoef geen gedetailleerde omschrijving van wat je dan moest doen, maar meer hoe je er mee omgegaan bent. Ook achteraf.

Onder dwang van anderen dus.

Werk telt niet mee.. tenzij...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Moeten wij vrijwel ons hele leven niet veel onder dwang doen?
Als kind moet je eten ook al lust je het niet.
Je moet naar school of je wil of niet.
Je moet van je ouders naar de kerk.
Je moet naar werk zoeken.
Je moet naar je baas luisteren.
Je moet aan je gezin denken.
enz. enz.
Bijna ons hele leven moeten wij ons aan de regeltjes houden en onder flinke dwang.
Voor velen gaat dat moeten nog veel verder.
Door invloed van anderen moeten ze dingen doen geheel tegen hun principe in, tegen hun geloof in, tegen hun normen en waarden in.
Ze worden misbruikt door hun omgeving, door hun zogenaamde goede vrienden, soms door colega's, door zo maar iemand.
En dat slaat wonden die moeilijk genezen.
Littekens die nooit helemaal verdwijnen.
Zulken dingen zijn mensontwaardig.
Ik heb erg te doen met deze slachtofffers.
En er zijn er zo velen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja... ik heb er helaas ervaringen mee en het maakt je heel klein en onzeker. Erg boos achteraf, en dan moet je het een plekje gaan geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ja, meewerken aan een verhoor...

Overgeven... Niets anders dan overgeven aan dat wat is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jee gewaagd zeg. pff ik zeg in dit geval alleen maar ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker gewaagd, maar bij deze vraag is een korte reactie voldoende.. +1 voor jou
Ik heb kapitalen aan de familie moeten geven en dit was min, of meer bedoeld als lening. Maar op het moment dat je dan eens zelf zonder geld zit en er om vraagt is het er ineens niet meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn wel de momenten dat je je familie echt leert kennen. Dit zie je ook vaak bij het verdelen van een erfenis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach ja... Als het vandaag allemaal terug zou komen dan kan ik morgen een leuk auto'tje kopen...
ja een bekeuring betalen. Hoe ik daar mee omga? als ik kansloos ben in bezwaar dan betaal ik.

Verder is ALLES wat je wel of niet doet een keuze van jezelf!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je wel of niet een overtreding begaat, is vaak ook je eigen keuze. Dat je daarvoor een bekeuring krijgt is een gevolg daarvan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal waar!
Het was het enige voorbeeld wat ik kon bedenken dat ik wel eens iets niet geheel vrijwilig doe:) En dat is inderdaad een gevolg van een vrijwilige daad:)