Vitamine B2 (riboflavine) speelt een rol bij de instandhouding van het zenuwstelsel en de spijsvertering. Ook is het van belang voor een gezonde huid en gezond haar. Bij een tekort aan vitamine B2 kunnen er ontstekingen van de huid ontstaan, voornamelijk bij de mondhoeken.
Behalve vitamine B2 zijn ook foliumzuur en ijzer nodig voor gezonde huid en slijmvliezen.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Deze vraag is al eerder gesteld, zie hier: http://www.goeievraag.nl/vraag/gescheurde-mondhoeken-vitaminegebrek.69308
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vitamine B, met name B2, zorgt o.a. voor de aanmaak en instandhouding van de slijmvliezen. Kloven in de mondhoeken worden meestal veroorzaakt door een schimmel, die een voedingsbodem krijgt door de verminderde weerstand ten gevolge van vitaminegebrek.