Wat zijn de eerste stappen richting een scheiding?

Geen idee hoe je zoiets aanpakt. Waar begin ik mee? Eerst huis te koop zetten? Omgangsregeling kinderen? Ons huwelijk is overigens niet definitief ten einde, wel heb ik een deadline ingesteld van zes maanden. Wil aan de slag met relatie therapie. We willen doorgaan vanwege de kinderen, en zijn nog wel "on speaking terms".

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stap-1: trouwen ;-)

Het beste antwoord

Als je met relatietherapie wilt starten doe dat dan. Voor een scheiding moet je de boedelscheiding op pa¨pierzetten waar jullie het beide mee eens zijn. De omgangsregeling proberen op papier te krijgen. Het huis te koop zetten en de overwaarde delen, als je daar samen uitkomt een advocaat voor de echtscheiding
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
relatietherapie werkt tot nu toe!!! stappen tot scheiding hopelijk niet nodig.

Andere antwoorden (4)

Dat is natuurlijk niet bevorderlijk voor de relatie proberen goed te krijgen, wel in therapie, maar ook alvast alles regelen voor een eventuele scheiding...Je bent nooit van de een op andere dag gescheiden, dus ik zou m dan toch maar eerst richten op dat wat echt belangrijk is, je gezin en vooral je kinderen.
Mocht het dan over een half jaar nog zo zijn als nu, dan ga je naar een advocaat ( samen of alleen ligt aan de relatie) en dan wordt er van alles vast gelegd op papier en rolt alles zoals het moet. Sterkte!

Toegevoegd na 1 minuut:
Er is trouwens geen slechtere reden om bij elkaar te blijven als dat jij aangeeft, voor de kinderen. Die kinderen zijn ook niet vers meer, die hebben donders goed in de gaten wat er speelt tussen ouders. soms kan je nog beter scheiden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als 1e is van belang dat je elkaar als goede vrienden blijft beschouwen, blijf communiceren en wees niet haatdragend.
Dan gaat de rest bijna als vanzelf.

Succes met de relatietherapie. Moge deze situatie voor jullie allen ten goede keren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een hele goeie site waar echt alles staat wat je moet weten: http://www.allesoverscheiding.nl/home/

Toegevoegd na 8 minuten:
Ook deze relatietest staat op de site hierboven, misschien wel interessant om die eens te maken: http://www.allesoverscheiding.nl/zal-ik-scheiden/relatietest/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eerst in relatie therapie,en bekijk dan de rest.
Je gaat toch eerst proberen het te helen,dan moet je ook voor gaan en niet gaan denken als het mis gaat is alles al geregeld.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik hoop dat je er uit komt.