Niet alle baby's huilen veel.
Baby's kunnen nog niet praten en huilen is het enige communicatiemiddel dat ze hebben, dus huilen ze vaker om duidelijk te maken wat ze willen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naast het doel als communicatiemiddel is het ook zo dat huilen de longen van een pasgeboren baby goed uitvouwen als het waren, hier is het huilen dus van levensbelang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou, als de baby de eerste ademteugen neemt dan vullen de longen zich als het ware, ik denk dat evert dat bedoelt.
Ze hebben weinig andere manieren om duidelijk te maken dat er iets is: honger, behoefte aan een knuffel, vieze luier... Ze kunnen nog niet om hun ouder(s) roepen, huilen is hun manier om dat te doen.
Overigens huilt niet elke baby veel, en kan het per dag ook veel verschillen (als een baby buikkrampjes heeft zal z/hij duidelijk méér huilen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat 'n baby moet wennen aan onze wereld! Na een lange en zeer confortabele periode bij moeder, komen ineens al die al die 'aardse' indrukken op d'r af. Kan best angstig zijn.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de geur van de moeder mist en haar hartslag en verder buikgeluiden kleding kan niet lekker zitten ook de dingen die andere benoemden tip voor huilende babys als moeder draag je een katoenen zakdoekje in je bh die je later bij de baby in het bedje leg zodat zij/hij de geur van mama kan ruiken en het vertrouwd is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is onderzoek gedaan bij pasgeboren baby's van 'doofstomme' ouders. Zo'n kind komt ter wereld met het normale huilgedrag dat bij alle baby's hoort, maar al na korte tijd heeft het kind geleerd dat 'huilen' met geluid geen zin heeft omdat de ouders daar niet op reageren. Zo'n kind krijgt met grimassen én tranen wel de aandacht van de ouders! Het huilt zonder geluid!
Opmerkelijk is dat als dit kind bij bijvoorbeeld de oma is (die wel kan horen) het wél huilt met geluid.

Baby's hebben vooral behoefte aan regelmaat en behoeftenbevrediging.
Naast dat huilen een fysiologische functie heeft, heeft het ook een psychologische functie. Huilen is daarbij een middel om de aandacht van de ouder te verkrijgen.

Als een baby veel huilt dan heeft het geleerd dat "de aanhouder wint". Het wordt beloond met aandacht. Dat kan extreme vormen aannemen.
Wil je dus geen huilbaby, zorg er dan voor dat het voeden, verschonen en aandacht geven met regelmaat plaatsvindt, dus haal het kind niet steeds om elke aanleiding uit de wieg.
Zo leert het kind dat het leven z'n orde heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed uiteenzetting. +