1.Als je naar school moet of werken, een paracetamol nemen.
2. Thuis: Op je handen en knieen gaan en achtereenvolgens je rug hol en bol trekken. Dan trekt het kramp gevoel wat weg.
3. Als je hier oud genoeg voor bent en je hoeft niets meer te doen, een glas wijn nemen, dat ontspant je spieren, en je wordt er wat doezelig van. Met een dekentje en een warme kruik op de bank gaan zitten en wachten op de volgende dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meerdere vrouwen hebben het, menstruatiepijn. Misschien heb je er al last van gehad toen je een tiener was, misschien is het later pas gekomen. Hoe en wanneer het ook gekomen is, menstruatiepijn kan heel erg pijn doen, vooral de krampen. Het is dan zo erg dat de vrouw die uit bed wil of kan, maar het vaak toch wel doet. Het duurt vaak twee dagen en er werd gezegd dat er niet te doen was aan de pijn.

Na een aantal jaar zijn er toch verschillende vormen van pijnbestrijding die me helpen om de moeilijkste (of pijnlijkste) dagen door te komen. Of de tips bij u werken kan ik niet beloven, maar ze zijn zeker de moeite waard om eens te proberen.

· Geen zout toevoegen aan gerechten, 72 uur voordat u menstrueert. Het lijkt altijd alsof de krampen erger zijn met een opgeblazen gevoel. Vermijd zoutrijk voedsel, voeg ook geen zout toe aan je eten. Een paar dagen geen zout, kan heel goed helpen.
· Drink warme thee. Jullie weten overdaad schaadt en ik vermoed dat het niet de bedoeling is om meerdere keren naar het toilet te lopen, dus probeer niet al te veel thee te drinken, maar gematigd.. Neem kleine slokjes en laat het warme vloeistof je verwarmen. Dit helpt vaak bij mij.
· Eet veel vezels en begin daarmee 72 uur van te voren. Veel vrouwen in mijn omgeving zijn er achter gekomen dat menstruatiepijn vaak veroorzaakt wordt door verstopping. Obstipatie waar je je niet echt van bewust ben totdat je verstopt bent. Hoewel dit nergens te bewijzen valt, merken meerdere vrouwen toch verschil. Bewegen en vezels zorgt voor minder verstopping en dat zorgt weer voor minder krampen. (Bij sommige scheelde het ongeveer 60%).
· Een warme kruik helpt echt! Vroeger probeerde ik het niet eens, omdat ik het nooit de moeite waard vond. Ik maak er pas een aantal jaar gebruik van en echt het helpt!
· Ibuprofen is het enige wat bij mij helpt. Er zijn genoeg andere die misschien bij u helpen, maar bij mij is Ibuprofen het enige wat er voor zorgt dat mijn krampen vermindert. Neem bij de eerste tekenen van pijn een dosering. Indien nodig neemt u nog een dosering, sommige blijven het innemen. LET OP: neem nooit meer dan 1200 mg. per dag.
· Neem een warm bad. Als de pijn echt heel erg wordt dan is een warm bad een verademing. Na de eerste keer wilt u steeds weer terug, door het warme water wordt uw hele lichaam ontspanning en de krampen gaan langzaam maar zeker weg. Soms komen ze niet eens terug! Probeer het eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb tijdens mijn menstruatie altijd heel erg last van me rug. Wat bij mij heel goed helpt is Aleve. Dat zijn van die kleine blauwe pilletjes en ze zijn verkrijgbaar bij bijvoorbeeld de kruidvat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige wat bij mij werkt is Aleve Feminax, pijnstillers die speciaal werken tegen menstruatiepijn. gewoon verkrijgbaar bij de drogist. Slik twee tabletjes als je de pijn voelt opkomen en ga even een uurtje in bed liggen (als je daar de gelegenheid voor hebt). Een warme kruik tegen je buik en lekker ontspannen, dat helpt het beste in combinatie met een paar pijnstillers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het best /goedkoopste middel is Naproxen 275 mg
Kruitvat) Aleve en Feminax hebben als werkzame stof dezelfde naproxen maar zijn als merkproduct duurder maar niet beter.
Ibuprofen is hier verwant aan maar is duurder en je hebt er meer van nodig voor dezelfde pijnstillende werking.
Tevens is Ibuprofen sterker bloedverdunnend door de hogere benodigde dosering.
LEES WEL EERST GOED DE BIJSLUITER!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Feminax van Aleve werkt heel erg goed! Even goed de gebruiksaanwijzing lezen en innemen zoals het er staat. Bij mij werkte het echt fantastisch!!! Paracetamol merkte ik niets van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij (en mijn dochter) helpen saridon goed