Een sporthart is niet genetisch en ontstaat bij sporters langzamerhand door steeds meer van het lichaam te verlangen. Het lichaam went aan inspanning en steeds wordt de grens naar meer verlegd. Het hart groeit mee om de verhoogde vraag van zuurstof in het bloed tijdens topsport aan te kunnen voeren en de afvalstoffen die ook snel komen ook weer af te voeren. De capaciteit neemt toe. Sporters met zo,n hart moeten bij het stoppen van de carriere ook het hart weer aftrainen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

is niet genetisch bepaald maar wordt ontwikkeld als mensen aan duursport gaan doen.....

Elke spier die regelmatig getraind wordt zal hierop reageren met groter(dikker) en daarmee sterker worden. Dat geldt dus ook voor je hartspier