mag euthanasie een hulp zijn bij zelfdoding?

Mensen die niet aan een erge ziekte lijden maar het leven niet meer zien zitten om persoonlijke redenen, zouden deze mensen euthanasie als vervanging voor zelfdoding mogen krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ja, en dat is ook nu al zo. Ongeneeslijk lijden hoeft niet puur een ziekte te zijn, dit kan ook een zware depressie zijn waar mensen niet meer uit komen, bij mijn weten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt, mogen krijgen.
Euthanasie is altijd nog uit vrije wil een einde maken aan je leven. Een arts zal niet zeggen: meneer/mevrouw, wat vind u, zullen we er maar een eind aan maken?
En er komt heel wat bij kijken voor een arts euthanasie mag toepassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er komt heel wat bij kijken bij euthanasie:
1. een "neutrale "huisarts, dus niet je eigen huisarts.
2. Een specialist, die de patient goed kent
3.Een specialist die de patient NIET kent.

Als een van de drie zegt IS (NOG)NIET KLAAR voor euthansasie, rest je alleen nog te proberen een trein tegen te houden...................

Toegevoegd na 1 minuut:
moet euthanasie wezen ipv. euthansasie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet dat er laatst bij, geloof ik, pauw en witteman 2 moeders waren die vertelden over euthanasie in de psychiatrie. 1 van hen had een manische zoon die geen recht tot euthanasie kreeg en uiteindelijk zelfmoord pleegde.
Zowieso is euthanasie moeilijk te verkrijgen laat staan in de psychiatrie waar het meten van 'lijden' moeilijk is en in hoeverre is het een fase in iemands leven

Toegevoegd na 1 minuut:
http://pauwenwitteman.vara.nl/Fragment-detail.1548.0.html?&tx_veguestbook_pi1[pointer]=1&tx_ttnews[tt_news]=14510&tx_ttnews[backPid]=116&cHash=688d3b93b69b4568ba30ff88cc7a2bd9

Toegevoegd na 2 minuten:
www.euthanasieindepsychiatrie.nl