Hoe voorkom je een agressie aanval

Ik heb sinds een maand zware agressie aanvallen
in verband met een pest verleden
dit reageer ik soms af om mijn ouders omdat ik me dan in de maling genome voel

Dit word zo erg dat ik steeds me handen open sla op de muur uit woede
en de personen die mij vroeger iets aandeden .

hoe voorkom ik dit want ik doe me ouders ermee pijn
en de rest van me familie niet te vergeten

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan het beste als je het (thuis) een beetje voelt aankomen, naar boven lopen en leg dit ook aan je ouders uit. Veel succes

Als je voelt dat je zo ontzettend boos wordt, kun je voor jezelf een time-out nemen. Je kunt het voorkomen door met jezelf af te spreken dat je voortaan alleen nog je zitzak of je kussen of je boksbal zult mishandelen, maar als het je niet lukt om dat met jezelf af te spreken, heb je er hulp bij nodig. Als jij jezelf tot bloedens toe pijn doet, moet je naar de dokter met die agressie van je. Misschien dat een paar keer serieus met iemand praten over jouw woede al een heel stuk helpt. Je huisarts helpt je verder.

Je zegt dat je sinds een maand de agressie-aanvallen hebt. Ik vraag me dan af wat er gebeurt is dat dit sinds een maand naar boven komt. Is er iets aan vooraf gegaan? Is het een opeenstapeling van frustraties? Dus waarom sinds een maand? Richt je je agressie op jezelf? (jouw handen stukslaan op de muur). Of ook op anderen? (iemand slaan). Dat is een groot verschil. Je zegt dat je jouw familie geen pijn wilt doen. Dat klinkt als of de agressie sterker is dan jezelf. En dat je het beste wilt. Alsof het je is overkomen en dat je er niets aan kunt doen. Het kan zijn dat je in de war bent. Even van het padje af. Maar ook kan er een neurologische factor zijn. Ga naar je huisarts en leg het uit wat er an de hand is.

Je neemt zelf aan dat het met je verleden te maken heeft. Dan wordt het tijd dat verleden te gaan verwerken om zo te voorkomen dat je op deze manier dat verleden je toekomst laat verpesten. Zoek bijvoorbeeld via je huisarts een goede therapeut. Die kan je verleden niet veranderen, maar je wel helpen om je leven nú leefbaarder te maken. Succes!

Weg lopen, een wandeling maken, nadenken en terug komen ... en sorry zeggen. Voor mij gaat het beter even weg te gaan ... zeg gewoon dat als je het moeilijk hebt en dat je eventjes buiten gaat ... relativeren ... Sporten, joga, iets leuk doen, ... helpt ook wel eens ...

Ik herken het van een vriend uit mijn directe omgeving. Ik weet dat hij er niets tegen kan doen. Als hij het moeilijk heeft dus onder een grotere druk staat dan wordt het erger. Ook hij slaat zijn vuist tegen de muur om de boosheid kwijt te raken. Het is voor ons soms moeilijk om hem met die plek aan eelt op de hand te zien, wij voelen die pijn ook. Je bent al goed bezig als je het gevoel voor jezelf erkent. Je hoeft boosheid en agressie niet meteen als negatief te kenmerken. Het is een signaal dat je de zaken anders wilt en in het verleden heel erg gekwetst bent. Een signaal dat je je hulpeloos hebt gevoeld in die situaties. Stap eerst uit de situatie die je boosheid opwekt . Zeg het ook tegen de anderen; ''ik stap er even uit.'' Maak ruimte. Loop letterlijk een eind weg naar buiten. Denk na over wat je boosheid in die situatie opwekte en probeer het te verwoorden naar jezelf Kijk of je er wat aan kunt veranderen en ga voor jezelf na welke positieve zaken je tegenover al dat negatiefs kunt plaatsen. Er zijn vast ook lichtpuntjes en zaken die je nastreeft. Het advies in het vorige antwoord is zinvol, probeer iemand te vertrouwen die je op een goede manier echt door die moeilijke periode heen wil helpen. ik zou het mijn vriend ook gunnen als hij maar genoeg vertrouwen had, maar helaas is bij hem dat vertrouwen in anderen voorlopig ook nog stuk.

Wat jij hier beschrijft herken ik sterk in mijn vriend. Hij heeft een zwaar verleden gehad en heeft vergelijkbare woede aanvallen. Zodra hij een bepaald punt bereikt maakt de woede hem 'blind' en moet hij die energie kwijt. Bij hem is uiteindelijk PTSS Post Traumatische Stress Stoornis geconstateerd. 1 van de symptomen van PTSS zijn explosieve woede aanvallen. Voor hem is het een oplossing om situaties te vermeiden die hem boos maken en als hij toch in een rot situatie terecht komt, proberen weg te lopen en desnoods een stuk te rennen. Verder heeft hij hulp gezocht bij een psychologe die gespecialiseerd is in PTSS. Dit heeft voor hem echt geholpen. Hij heeft meer controle over zijn woede en is een stuk rustiger geworden. Ik zou zeggen zoek hulp en google PTSS. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en succes ermee!

Neem contact op met Matrixmethode van Ingrid Stoop. Even google, dit heb ik al meer genoemd bij Goeie Vraag. Veel succes

Bronnen:
edward

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100