oorsuizen door antidepressiva versterkt?

Sinds ik anti depressiva gebruik is de suis in mn oor enorm versterkt. Is dit tijdelijk met de opbouwfase of blijft het zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (2)

Of oorsuizingen specifiek bij jouw antidepressivum voorkomt, weet ik niet maar het is wel een klacht die vaker genoemd wordt bij verscheidene antidepressiva.
(Je zou in de bijsluiter kunnen kijken of oorsuizingen een bekende bijwerking van jouw ad is).
Wat in het algemeen zo is, is dat bijwerkingen meestal in de eerste weken van het gebruik het hevigst zijn en dat de klachten na verloop van tijd afnemen of helemaal verdwijnen.
Meestal staat er in de bijsluiter dat bijwerkingen 2 tot 4 weken voorkomen maar in de praktijk komt het vaak neer op 2 tot 8 weken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan idd voorkomen bij het slikken van antidepressiva, en het zou na de opbouwfase over moeten zijn, ik ken echter ook mensen die er na die tijd nog last van hadden. Als het je werkelijk stoort zou je naar de dokter kunnen gaan en een ander merk kunnen vragen?