Hoe kun je een hoge vitale capaciteit verklaren?

Ik ben een meisje van 14 jaar en heb een vitale capaciteit (vc) van 3.8. Ik fiets wel elke dag veel maar doe verder niet aan sport. Hoe is deze vitale capaciteit te verklaren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Vitale capaciteit (VC): de volumeverandering van de long tussen een maximale inademing en maximale uitademing.

Test [ zie bron]
Gemiddelde meiden zonder sport, zang of blaasinstrument: 2,85

Jij bent een meid die wel veel beweegt dus heb je meer VC.
En dit soort zaken zit ook in je genen. Heb je dus van vader en moeder meegekregen.
Bedenk wel:
Het is een momentopname.
Maar ben er maar blij mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dit betekend gewoon dat je een grootte longcapaciteit hebt :)
het is goed dat je elke dag fietst, dat heeft namelijk invloed op je conditie, mede hierdoor is je VC ook best groot..

heb je dit op school gemeten? door te blazen op een spirometer?