hoe komt het dat ik savonds dikke buik heb

ik heb al 20jaar het zelfde gewicht ,maar de laatste mnd ben ik 3kg aangekomen ,en krijg ik savonds een opgezwolle buik of ik 6mnd zwanger ben ,overdag is het een heel stuk minder weet iemand waar dit aan kan liggen

Toegevoegd na 1 uur:
ik heb geen buikpijn wel moeilijke stoelgang gebruik exstra vezels en dan nog.buik is gewoon heel gespannen ,verder nergens geen last van

13 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (4)

Heb je andere verschijnselen? Moet je als het weer weg is extra veel plassen? Of moet je erg winden laten?
In het eerste geval kan het een vorm van buikoedeem zijn (kan allerlei oorzaken hebben), hoewel het dan typisch is dat het zo fluctueert; in het laatste geval zou het aan je eten kunnen liggen of aan verteringsproblemen.
Maar er kunnen ook hele andere oorzaken meespelen, ik zou er zeker even mee naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga ermee naar de huisarts, zou ik zeggen inderdaad.
Wellicht hou je vocht vast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je er ook last van? Doet je buik pijn? Moet je veel winden laten? Het kan bijv. een prikkelbare dikke darm zijn. Je darmen functioneren het best als je veel beweegt, stil zitten kan voor een opgezwollen buik zorgen doordat je darmen dan niet meer zo goed werken, vandaar misschien dat je 's avonds veel last hebt.
Toch maar even mee naar de dokter, zou ik je aanraden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er ook een beetje last van, ik heb PDS, gebruik ook extra vezels. Het is net of het eten uitzet, het heeft bij mij inderdaad te maken met PDS.