Plassen met 2 stralen, hoe voorkom ik dat? (ben man)

Het gebeurt gewoon, de ene straal gaat in de pot en de andere er naast. Ik maak het wel altijd weer schoon maar blijft gênant.
De handige tip om zittend te plassen ken ik al.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
39K

Het beste antwoord

Het hangt er nogal vanaf of je plast met de voorhuid gewoon op zijn plek of naar achter geschoven. Als je alleen in het eerste geval met een dubbele straal plast, maar de urinebuis verder normaal gevormd is, is er niks aan de hand. Gewoon velletje naar achter als je gaat plassen.

Een dubbele straal bij het plassen die ook dan nog blijft bestaan, vindt zijn oorsprong in de vorm van de urinebuis. Dat is niet per se een ernstige afwijking ofzo (meer de categorie flapoor of wipneus) maar door de vorm krijgt de straal dan de neiging zich te splitsen. En daar doe je weinig aan.

Het enige wat je dan nog kunt doen is gaan plassen voordat de nood (en de druk) zo hoog is dat het probleem zich voordoet, want hoe minder druk op de ketel, hoe kleiner de kans dat de straal zich ergens gaat splitsen of draaien. En helpt ook dat niet, dan is zitten toch echt de beste oplossing. (Wat sowieso uit hygienisch oogpunt al een goede keuze is, want je wilt niet wéten hoeveel microscopisch kleine urinedruppeltjes je hele toilet vervuilen als je blijft staan).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik verwacht dat je voorhuid over je eikel heen hangt. Je kan proberen om tijdens, nee beter voordat je gaat plassen de vooruit van de eikel af te schuiven. Door de "plooien" die in het einde van de voorhuid zitten, wordt de straal gesplitst, waardoor deze alle kanten op sprietst.

Snap je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms wil de urinebuis in het midden wat blijven plakken zodat zich een soort achtje vormt met twee stralen tot gevolg.
Voor het plassen even je voorhuid enkele keren stevig over je eikel heen en weer halen verhelpt het plakprobleem, evt. met ontblote eikel plassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik realiseerde me dat mijn tuinslang (sorry voor de idiote vergelijking) dat ook doet als ik het uiteinde fout dichtknijp

het lijkt me dus met de vorm van de uitstroomopening te maken te hebben.

Ik zou dus proberen hem anders vast te houden, misschien helpt iets draaien of heel licht druk uitoefenen (a la mijn tuinslang)
amigo
13 jaar geleden
Soms is de afstand tussen het puntje van de voorhuid naar de uretraopening in de eikel net te kort en buigt jouw voorhuid de straal af. Het kan helpen als je een keer aan het puntje van de voorhuis trekt in de richting van de pot waardoor dat tuutje wat langer wordt. Daardoor kun je beter richten. ik ga er even van uit dat je niet besneden bent.