Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft er ook een allergische reactie op het bloeddrukmedicijn Enalaprilmaleaat/hydrochloorthiazide en hoe heeft dat zich bij jou geuit ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
843

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik wil niet over een allergische reactie spreken want ik kreeg er niet bijvoorbeeld jeuk of bulten ofzo van. Ik spreek dus liever over een funeste verkeerde bijwerking die dit medicijn bij mij teweeg bracht. Ik had het al enkele jaren zonder problemen geslikt en kon er op een gegeven moment mee stoppen omdat mijn bloeddruk niet langer te hoog was. Toen dit na enige tijd weer opnieuw het geval was schreef de dokter het mij opnieuw voor. Na enige maanden was ik zo duizelig geworden dat ik niet meer normaal kon lopen. Noch de dokter noch ik brachten dat in verband met dit medicijn daar ik het in het verleden zonder een enkele bijwerking had verdragen. Een invaller voor mijn huisarts kwam op het idee me door een neuroloog te laten onderzoeken en deze kwam tot de conclusie dat de Enalaprilmaleaat de boosdoener was, wat inderdaad waar bleek. Zodra ik een andere bloeddrukverlager ging gebruiken nam de duizeligheid af en kon ik me weer normaal gaan bewegen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding