Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de symptomen van eierstokkanker?

Bij een collega van mij is eierstokkanker vastgesteld. Zij begon na de overgang ineens weer bloed te verliezen en dat schijnt een belangrijk symptoom te zijn.
Maar . . . mijn baarmoeder is 6 jaar geleden verwijderd, bloedverlies is dus uitgesloten.
Hoe zou ik kunnen merken dat er iets met mijn eierstokken niet goed is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als u volgende symptomen merkt is het voorzichtiger een arts te raadplegen voor verder onderzoek:

Onverklaarde wijziging van stoelgang- of plasgewoonten, zoals verstopping, vaak moeten plassen en problemen om de urine op te houden
Maag-darm stoornissen zoals opboeren, winderigheid, verteringsproblemen en/of misselijkheid
Onverklaard gewichtsverlies of - gewichtstoename
Ongemak of zwelling in de buik of in het bekken
Constant gevoel van volheid
Vermoeidheid
Abnormaal of postmenopauzaal bloedverlies
Pijn bij het vrijen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

lees onderstaande link en maak je vooral niet druk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij was het het gevoel of er iets nabewoog onder in mijn buik als ik me snel bewoog. Een zwaar bal-gevoel. De arts constateerde veel vocht in de buikholte, wat een signaal kan zijn dat er een ontsteking zit. Pas na een scan en bloedonderzoek was het duidelijk dat er sprake was van eierstokkanker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding