Ik krijg 4-5 dagen voordat ik ongesteld moet worden jeuk aan mijn vagina.Hier heb ik "vroeger" nooit last van gehad,dit is iets van de laatste maanden

Ik heb geen schimmelinfectie of een andere ziekte,ik was me niet met andere zeep en gebruik ook geen ander waspoeder/verzachter...alles is hetzelfde als altijd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
30K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vervelend zeg! Ik heb de laatste tijd ook ontzettende jeuk... vooral in 'publieke' situaties moet je het telkens negeren... en ik kan er nou niet echt lekker over klagen bij een vriendin! :D

Het beste antwoord

De 4-5 dagen voor je menstruatie verandert oa. de pH (zuurtegraad) nogal, waardoor inderdaad schimmels maar ook andere oorzaken irritatie geven.
De tip met zeep uit de buurt van de vagina te blijven is een zeer goede, alleen middelen met neutrale pH en hypoallergeen, speciaal voor het wassen van het vaginale gebied verstoren de pH niet en verkleinen de kans op irritatie.
Blijf je klachten houden, laat dan toch je arts even kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als ik je goed begrijp was je je van onderen wel met zeep en dat zou de reden kunnen zijn. Eigenlijk moet je dus géén zeep gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal gewoon een hormonaal iets zijn. Je lichaam krijgt heel wat te verduren in die periode. Zelf heb ik vaak dat ik rond mijn periode ineens een beetje aan de diarree ben. Had ik vroeger ook nooit, tegenwoordig wel. Als je er de rest van de maand geen last van hebt zou ik het niet teveel aandacht geven.

Hooguit misschien kijken of het helpt als je gedurende die dagen geen varkensvlees eet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat de zeep die je gebruikt, de natuurlijke bescherming van je vagina aantast.

Vroeger was je als het ware sterk genoeg om, ondanks het gebruik van de zeep, geen problemen te krijgen.

Nu je niet meer zo heel piep bent, is je weerstand net een tikje minder, waardoor je nu wél last krijgt van de zeep.
Cryofiel
13 jaar geleden
Het zou Candida kunnen zijn. Een soort schimmelinfectie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je lichaam verandert, hormonaal. Dit kan zo zijn dat je gevoeliger bent voor bepaalde stoffen.
Misschien is het een tip om dan niet met een zeep te wassen?