Hoe mix je je als gamer in het sociale leven?

Stel, je bent een fanatiek gamer, je hebt dagenlang achter de computer gezeten, en hebt besloten dit toch maar in mindere mate te doen. Maar nu zoek je op andere plekken toch sociaal contact, hoe kun je dit doen als je zelf heel onzeker bent?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

dat lijkt me inderdaad lastig, vooral als je onzeker bent. Maar probeer naar plekken te gaan waar je verschillende soorten mensen kan ontmoeten. Ga bijvoorbeeld 's avonds een gezellig met een vriend naar een bar een drankje drinken grote kans dat je daar aan de praat raakt met mensen. op dat soort plekken is de sfeer vaak gemakkelijker en maak je makkelijker contact met mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou je van muziek? je kan naar een optreden gaan of naar een muziekcafe of kan je naar de theater gaan.

Als je geen vrienden hebt of wel hebt maar weinig contact hebt je kan eerst iets voor je zelf doen bijvoorbeeld naar de bioscoop gaan of je inschrijven bij een sportvereniging of je kan uitgaan en zo kan je mensen tegen komen of genieten van je tijd met je vrienden.

Of winkelen met je vrienden en dan barbecuen of uit eten gaan of je kan thuis met hun spelletjes spelen.

Verder weet ik niet. Succes =)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mèt wat andere gamers iets gaan ondernemen. Als jullie elkaar in het echt ontmoeten heb je sowieso al gespreksstof genoeg. Dus dan valt verlegenheid niet op.
Naar een gamebeurs, de eerste keer. Misschien een gameforum oprichten. Later met de paar waarmee je echt leuk kan opschieten gewoon er op uit trekken. Leuke activiteiten, die mogelijk worden voorgesteld door de anderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit me helemaal aan bij het bovenstaande antwoord. Ik zou me op gamerforums aanmelden als ik jou was .Daar zitten mensen van alle leeftijden dagelijks op om over games te ouwehoeren, deze hebben waarschijnlijk ook een minder bruisend sociaal leven. Sowieso zijn forums op internet hier een goede bron voor denk ik.
Daarnaast kun je natuurlijk bestaande vriendschappen weer oppakken. Als je je console even wegdoet dan zul je automatisch ook initiatief gaan nemen om iets met kennissen te ondernemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerst: heel knap dat je dit besluit. Vaak is stoppen met computeren heel lastig. Dus complimenten.

Waar je eigenlijk mee moet beginnen is het zoeken van een clubje waar je bij past. Ook dit is heel erg lastig. Ik zit bijvoorbeeld in een orkest. Wanneer je een groepje hebt gevonden doe je eerst een kleine introductie zoals: 'He, jullie zitten toch ook in dat orkest? Goh, wat grappig.' Wat je dan doet is gewoon jezelf mengen in een conversatie. Je hoeft niet eens iets te zeggen. Luister naar ze, knik af en toe, maar hou oogcontact. Op die manier weet de groep dat jij er ook nog bent.

Ik heb het zelfde probleem gehad. Toen ik bij het orkest zat was het in het begin (nu nog steeds trouwens) heel erg lastig om een groep te vinden.
Maar 'probeer' ook echt. Ga gewoon eens bij buren langs ofzo, maar hou contact met mensen.

Veel succes.