Waarom staat mijn neus op een foto en webcam zo scheef en als ik in de spiegel kijk niet?

Op een foto lijkt het alsof ik echt een hele scheve neus en op de webcam al helemaal. Dat vind ik zo raar want in de spiegel zie ik het niet. Wel voel ik een bobbel aan de linkerkant die ik aan de rechterkant niet heb bij de neustip?

Zien mensen me zoals ik mezelf zie in de spiegel of hoe ik er op een foto en webcam uitzie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.2K

Het beste antwoord

Het komt omdat je jezelf nooit (in een spiegel ofzo) ziet zoals een ander jou ziet, maar je ziet alleen je spiegelbeeld. Op een foto of de webcam zie je pas hoe anderen jou zien.

Het voorbeeld van de neus is een hele goede. Ik weet nog dat ik als kind hetzelfde vroeg. Mijn moeder haar neus is nogal groot en scheef (naar rechts). Maar ik was daar aan gewend dus vond haar neus normaal. Totdat ik naar haar neus keek via de spiegel. Toen zag de neus er ineens gek uit omdat hij nu de andere kant op stond.

Het antwoord op je vraag is dus: de mensen zien jou zoals jij jezelf ziet op een foto of een webcam. Echter, ze zullen het niet raar vinden, want ze zien je altijd op die manier.

De enige reden dat jij jezelf er raar uit vindt zien op de foto is omdat je gewend bent om naar jezelf te kijken via de spiegel.