Is rook van een kaars die je uitblaast even slecht voor je als sigarettenrook?

Als je een kaars uitblaast komt er ook rook vanaf, die rook is ook niet helemaal wit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

sigarettenrook bevat, teer, nicotine wat allebei heel slecht voor je is.
De rook van een kaars bevat dit niet en zal waarschijnlijk dus beter zijn.
Verder kom je sowieso niet heel vaak (en maar heel kort) in aanraking met rook van uitgeblazen kaarsjes, waardoor het een kleiner risico vormt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zolang je de rook van de kaars niet inhaleert, lijkt me er niets aan de hand te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In sigaretten zit teer, wat slecht is om in je longen te krijgen. Wanneer je "meerookt" zul je maar heel weinig hiervan inademen.
Of het werkelijk slecht voor je is geloof ik niet, maar sigarettenrook zal dus niet veel slechter zijn dan rook van een kaars.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezond is het niet, de walm is vaak grijzig/zwart ja, van de zwavel als ik het goed heb, je kunt het beter niet inhaleren.

Maar sigarettenrook zit veel meer troep in zoals teer en nicotine, als je inhaleert kom dat op je longen, en dat is erg slecht voor je gezondheid, zoals iedereen wel weet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een enkel kaarsje kan weinig kwaad maar onderschat de luchtvervuiling niet als je flink wat kaarsen hebt branden. Zeker als ze regelmatig staan te roeten heeft dat een ongezonde invloed op je luchtwegen.