Hoe kan je afvallen in de sportschool zonder alleen maar spiermassa te kweken?

Ik wil dus naar de sportschool gaan om wat af te vallen. Ik eet 3x per dag en drink veel groene thee. Nu was mijn vraag hoe ik dan in de sportschool gewoon vet kwijtraak, en niet dikke spieren ga trainen. Dat wil ik namelijk echt niet ..

Weet jij het antwoord?

/2500

Oefen langdurig bij een lage hartslag, dan bereik Je dat je afvalt zonder veel spiervorming. Ongeveer 40 tot60 slagen boven je rusthartslag is voldoende.

Je kunt gewoon op de loopbanden gaan en gaan fietsen als je dat ong. een half uur vol houd allebij zonder pauze(dan bedoel ik niet allebij in 1 keer zonder pauze maar na de ene half uur wel pauze als je dat nodig hebt) en je kunt ook vaak zien hoeveel calorieën je kwijt bent dus ik denk dat je zo wel kunt afvallen en veel waterdrinken helpt vaak ook

Veel herhalingen met laag gewicht. En ja, je zult spieren krijgen, dat is onvermijdelijk als je meer gaat bewegen maar dat geeft niet. Maar bij elke sportschool krijg je een intake en meestal ook een les of 5 begeleiding, leg hen uit wat je wilt en dan passen ze je trainingsschema daar op aan.

Cardio doen! Dus lekker fietsen, op de loopband, steppen, etc. Er is genoeg te doen op de sportschool als je wilt afvallen. En eventueel kan je natuurlijk ook met gewichten aan de slag maar dan moet je hele snelle herhalingen doen met lichte gewichten. Maar praat maar eens met de fitness instructeur, er zijn echt genoeg mogelijkheden.

Fietsen, hardlopen, etc, dus niet met gewichten trainen. Cardio, kort voor 'cardiovasculaire training', is een Aërobe training die het lichaam stimuleert om het lichaamsvet aan te spreken als energiebron. Met aerobe wordt hier aangegeven dat het gaat om een training met lage tot matige intensiteit, het verschil met anaërobe is dat bij anaërobe juist een hoge intensiteit wordt gebruikt. De cardio training wordt dus hoofdzakelijk gebruikt voor het verlagen van het vetpercentage, en deels voor het verbeteren van de conditie. Hoe werkt cardio? Door het constant bewegen op matige intensiteit verhoogt het zuurstofgehalte in je bloed, dit proces zorgt er weer voor dat het enzym LPL wordt aangemaakt. Het enzym LPL speelt een belangrijke rol in dit proces. het breekt vetten af tot vetzuren. Deze vetzuren worden in het bloed gebracht en worden naar de spierweefsels getransporteerd. In de spierweefsels worden de vetzuren opgenomen door de cellen, en afgebroken om energie vrij te maken. Het regelmatig doen van cardio vergroot de hoeveelheid LPL die het lichaam aanmaakt, waardoor het vermogen van het lichaam om vet af te breken eveneens verhoogt. Je lichaam heeft een primaire (eerste) en secondaire (tweede) energiebron. De primaire energiebron zijn de suikers, opgeslagen in je glycogeenspiegel, aanwezig in je bloed, lever, en spieren. De secondaire energiebron is het lichaamsvet, dit vet bestaat veelal uit suikers (koolhydraten) die het lichaam op het moment niet nodig heeft gehad als directe energie, en deze suikers heeft omgezet in vetten, om op te slaan als reserves. Omdat je met de cardio het vet aan wilt spreken als eerste energiebron, moet je er voor zorgen dat je zo min mogelijke van de natuurlijke eerste energiebron in je lichaam hebt zitten, de koolhydraten (suikers) dus. Is de eerste energiebron niet of nauwelijks aanwezig in het lichaam, dan schakelt het over naar de tweede energiebron, en dat is wat we willen. Dit houd dus in dat je vóór en tijdens de cardio alle suikers moet vermijden, suikers zijn de aanvoer van de primaire energiebron, en die willen we niet aanwezig hebben in ons lichaam. Sportdrankjes (AA-drink, Dextro, aquarius, enz..) met een extreem hoog koolhydratengehalte zijn uit den boze.

Bronnen:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/ca...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100