waarom wordt je snel geïrriteerd wanneer je ongesteld bent??

dus dat je hele tijd mensen snel gaat afsnauwen..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (4)

Dit heeft te maken met je hormonen, die raken van slag. Het zelfde gebeurt als je zwanger, dan raak je ook sneller geirriteerd.

Toegevoegd na 15 seconden:
*Bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je hormoonhuishouding enigszins ontregeld wordt tijdens deze periode
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De oorzaak van de slechte gemoedstoestand is divers. Het belangrijkst daarbij zijn hormoonwisselingen. Die kunnen ertoe leiden dat het lichaam minder serotonine maakt. Zenuwcellen gebruiken dat stofje veelvuldig om met elkaar te communiceren. Is er een tekort aan, dan krijgen we stemmingsproblemen: je zou het op kunnen vatten als een ’tijdelijke kortsluiting’ in het brein, aldus de arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel vrouwen hebben het voor de menstruatie als ze eenmaal ongesteld zijn is het goeddeels over. Ik denk dat het door testosteron komt. (overigens ook een vrouwelijk hormoon) dat in deze periode wat stijgt. Alerter zijn op mogelijke aanvallen en snel boos reageren in plaats van relativeren. Zijn bij de meeste vrouwen die geen pil gebruiken wel extremer als bij pilgebruiksters. Hoe dat komt weet ik niet. Je kunt je omgeving er een beetje wijzer in maken en jezelf erop instellen als het weer bijna zover is. De meeste vrouwen hebben het, eigenlijk niets onnatuurlijks.