Ik heb een licht sixpack, alleen als ik zit en dan een sit-up doe is het goed zichtbaar, moet je oefeningen doen als je je sixpack echt kunt zien?

Ik ben 13 jaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Om je sixpack beter zichtbaar te maken dienen je buispieren te groeien. Dat gebeurt wanneer je ze traint.
Dat kan bijvoorbeeld inderdaad door sit-ups te doen, maar dat is niet zo goed voor je rug. Crunches doen is al beter, er zijn veel manieren. Je kunt de oefening ook omdraaien: De bovenlichaam blijft liggen, en je benen trek je op (om het extra zwaar te maken hou je ze gestrekt)

Overigens: Als 13-jarige moet je jezelf zeker nog niet overtrainen. Lekker voetballen, hardlopen, dat kan geen kwaad, maar zware oefeningen om spieren te vergroten kunnen de ontwikkeling van je botten slecht doen. Wacht daar dus liefst mee tot je 18 bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan heel goed sit-ups doen, of beter voor je rug: crunches.
Bekijk de link maar eens.