Hoe kan het dat kauwgom tegen wagenziekte helpt?

Ik moest een keer 19 uur achter elkaar in een bus rijden. Ik had al snel wagenziekte. Maar als ik dan een kauwgom in me mond stop en daar op blijf kauwen heb ik geen wagenziekte.

Hoe kan het dat kauwgom tegen wagenziekte helpt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Wagenziekte heeft iets te maken met je evenwichtsorgaan in je oor. Als je flink kauwt, houd je je evenwichtsorgaan zodanig bezig dat het niet meer in de war raakt van de rij-beweging.

Toegevoegd na 1 uur:
Hierbij nog een bron met wat extra informatie over reisziekte, en oma heeft ook nog wat tips.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het heeft inderdaad te maken met je evenwichtsorgaan,
er zit een soort vloeistofje die je in evenwicht houdt.
omdat wanneer je in de auto zit, niet bepaald welke kant je op gaat, het vloeistofje heen en weer beweegt, waar je geen controle over hebt. Je mond/keel en oren neus zijn met elkaar verbonden. Wanneer je op je kauwgom kauwt, hou je dus het evenwichtsorgaan aan het werk. En blijft het meer in balans. Al geldt dit niet voor iedereen!