Hoesten mensen ook in hun slaap?

ik heb last van kriebel hoest en ik lag in bed te denken
''hoesten wij ook in onze slaap''

Toegevoegd na 5 minuten:
Zonder daar zelf wakker van te worden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.3K

Het beste antwoord

Hoesten gaat gewoon door al kan het gebeuren dat je daardoor even in een meer oppervlakkige slaap komt en soms zelfs even wakker wordt. Dat kan zo kort zijn dat je het je niet eens herinnert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat doen wij zeker, en zelfs nog vaker dan overdag.

's nachts lig je bijvoorbeeld op je rug. Je huig ontspant en zakt wat naar beneden. Daardoor kan hij irriteren in je keel en daardoor ga je nog meer hoesten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet nog dat mijn man en ik elkaar kort kenden, en het nog heel nieuw was om bij elkaar in bed te liggen. Ik was wakker, en keek hoe hij sliep, zó vredig. Ik werd er gewoon warm van.

Toen hoestte hij me vol in mijn gezicht.

Ja dus, mensen hoesten ook in hun slaap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik durf wel ja te zeggen omdat ik mezelf wakker hoest
soms moet je daarna uit bed om te spuwen of keel te schrapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat doen we zeker..
ik word ook niet wakker van het hoesten, maar ik hoor iedere morgen mijn man zeggen...
haal a.u.b. een hoestdrank, je ligt te bulderen s'nachts ik kan er niet van slapen..

in mij geval heb ik nu een astma aanval, en neem al slijmoplossers, maar het reutelt dag en nacht..