Weight Gainers producten: is voor mensen die moeite hebben met aankomen; ze worden een handje geholpen. Weight Gainers bevatten een perfecte combinatie van eiwitten en koolhydraten die voor gewichtstoename zorgen

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar je wordt er niet dikker van!
(Zie voordelen van Weight Gainers!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als rugbyspeler en amateur bodybuilder ben ik bewust bezig met het ontwikkelen van meer (spier)massa. Weight Gainer kan daarbij zeker helpen als je niet door voeding aan voldoende koolhydraten komt omdat je het bijvoorbeeld te druk hebt om genoeg te kunnen eten.

Weight gainer geeft meer spiermassa als er zwaar en regelmatig bij getraind wordt en je voldoende slaap en genoeg en gezonde voeding binnen krijgt. Het is een supplement.

Train je niet dan heeft het hetzelfde effect als meer eten. Wat NIET per definitie betekend dat je er dikker van wordt. Dat is alleen het geval als de totale hoeveelheid kcal die je binnenkrijgt groter is dan de hoeveelheid die je verbrand. Sommige mensen (zogenaamde ectomorphen) hebben een uitzonderlijk hoog metabolisme waardoor ze veel meer kcal verbranden bij dezelfde activiteiten als anderen. Een extra shake met weightgainer per dag zal dan niet voor een hoger gewicht zorgen omdat ook die kc direct worden verbrand. De meeste producten op de markt geven in de handleiding aan 2 tot 4 keer per dag een shake te nemen, dit verschilt per product. Houd je je daar aan en eet je verder zoals daarvoor, dan krijg je bij de meeste weight gainers 500 tot 1000 kcal extra per dag binnen, wat vrijwel zeker bij iedereen tot een hoger lichaamsgewicht zal leiden. !!Het verschilt echter per persoon hoeveel dat is!!

Als je nu dun bent dan wordt je pas dik als je voedingspatroon radicaal wijzigt en dan zal 1 pot weight gainer nauwelijks verschil maken. Dan ben je minimaal een paar potten en een paar honderd euro verder.

Er zijn veel verschillende Weight Gainers; sommige met zeer veel eenvoudige koolhydraten (uit suikers) en andere met meer complexe (zoals ook in zilvervliesrijst en bruinbrood zit). Dit kun je nakijken door op het etiket te kijken. Afhankelijk van je doel (vooral meer spieren of meer massa in het algemeen) kies je een weight gainer. Waarbij ik het persoonlijk zonde van het geld vind om voor goedkope weightgainer te gaan omdat je gewoon betaald voor een pot die voor de helft bestaat uit suiker.

Toegevoegd na 15 minuten:
"maar je wordt er niet dikker van" is alleen waar als je niet meer inneemt dan je verbruikt. Neem je meer dan wordt dat opgeslagen als vet.. niet als spier of vocht of iets anders en dan wordt je dus wel degelijk dikker.