Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik rook nu bijna 6 weken niet meer ..... en ben benauwder dan ooit , wat kan dat zijn ?

Ik heb nooit echt een benauwd gevoel gehad ........en nu wel !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou vol!!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Dat schijnt heel normaal te zijn, je hoest nu misschien ook meer dan dat je gedaan hebt? Na een aantal dagen/weken niet roken beginnen je longen aan een schoonmaak die zorgt voor meer hoesten en slijm. dat wat je eruit hoest, is opgeruimd.... Ik rook zelf nu 8 maanden niet meer en als het aan mij lag zou ik zo weer beginnen omdat ik ook meer licht had toen ik nog wel rookte. Ineens heb ik lichte copd en Astma....

Toegevoegd na 1 minuut:
Natuurlijk had ik toen net zo veel licht als nu, maar ik bedoel lucht... :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NIET WEER BEGINNEN! (-;

Het kan inderdaad zijn dat je lichaam bezig is met het opruimen van alle troep die de sigaretten hebben achtergelaten. Dat kan meer slijmvorming geven en daardoor een benauwder gevoel. Mocht je pijnklachten krijgen, steeds benauwder worden of je maakt je ongerust dan moet je even langs je huisarts gaan voor onderzoek en advies. Wellicht zit er dan ergens een ontsteking.

Je kunt deze vraag (en al je andere vragen over stoppen met roken) ook nog eens stellen aan de deskundigen van Stivoro: http://stivoro.custhelp.com/app/ask. Ik zag je vraag niet zo snel bij veel gestelde vragen staan.

Misschien ook goed om te weten dat sommige verzekeraars hulp bij stoppen met roken vergoeden. Kijk hier wat er allemaal mogelijk is aan ondersteuning (= meer kans op succes): http://www.stivoro.nl/Voor_volwassenen/Stoppen_met_roken/Wat_of_wie_helpt_u_/index.aspx

Sterkte en...hou vol!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ik ook gehad, ik rookte zo,n 40 sigaretten/shag per dag.
in een keer gestopt, en het hoesten en benauwdheid werden alleen maar erger.
gewoon volhouden, het word steeds beter.
succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan ook toevallig een verkoudheidsvirus opgelopen hebben. Dat heerst op het moment.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hoort erbij (zelf 5maand gestopt) , je longen proberen de teer rommel kwijt te raken. Gewoon volhouden uiteindelijk wordt het beter. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding