Hoelang duurt het voordat een vochtige matras helemaal droog is?

Een matras heeft een half jaar in een tochtige schuur heeft gestaan en ik moest hem weer gaan gebruiken. Nu heb ik em een paar dagen binnen en ik heb er ook al op geslapen. Eerst voelde de matras een beetje zompig aan maar met een laken erop voel ik er niet veel meer van. Hoelang duurt het voordat ie door en door droog is en is het ongezond om er zo op te slapen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hoe snel het matras droog is hangt van een aantal dingen af, zoals materiaal temperatuur in de kamer en dikte. Maar reken op enkele dagen tot een week. Ongezond lijkt het me wel, want door het vocht hebben bacteriën een lekkere voedingsbodem om lekker ongeremd te groeien. Ik zou m bij mooi weer lekker buiten laten luchten of overdag schuin tegen de muur zetten zodat de lucht ook langs de onderkant kan. En zet de kachel maar wat hoger in de kamer waar het matras ligt. Succes en welterusten.

Misschien ook een idee om een bedrijf te laten komen die je matras komt schoonmaken met een speciaal apparaat. Vooral omdat die ruime tijd op een vochtige plek heeft gestaan wat een uitnodigend klimaat is voor schimmels ed. Geloofde daar niet zo in, maar was werkelijk verbaasd wat er allemaal uit de matrassen kwam.

Bronnen:
Www.matrascleaner.nl

gatver niet doen hoor je kan beter naar een 2dehandszaak gaan misschien ook niet helemaal geweldig maar die zijn in elk geval droog opgeslagen.

Dit is echt ranzig en wel hierom. Vooral in een zompig matras komen schimmels voor (die gedijen prima door de luchtvochtigheid) waar je ziek van wordt. Bij het inademen hiervan kun je ademhalingsproblemen of bv huidproblemen krijgen. Kijk maar eens op allergie centrum onder schimmelallergieen. Btw, die muffe lucht die je later ruikt als ie droog geworden is, dat is gewoon schimmel wat je ruikt. Weggooien dat gore ding! (Keb nog wel een luchtbed in de aanbieding hihi)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100