Wat is de beste methode om in slaap te vallen, terwijl je onbewust nog aan 100 dingen tegelijk aan het denken bent?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een tiental pagina;s lezen in een leuk boek Toegevoegd na 34 seconden: En alles opschrijven wat je aan het bedenken bent (meestal wat je allemaal nog moet)

De tip van SuzyQ is erg goed. Daarnaast is mediteren voor het slapen gaan een goede methode om iets meer rust in je hoofd te brengen. Ik raad je aan om je er niet te druk om te maken; irritatie verergert het e.e.a. alleen maar.

Bekijk elke gedachte die opborrelt en constateer: "Ik denk aan ..." Dit schept zoveel afstand tot je problemen dat je op den duur van verveling in slaap sukkelt.

Ik heb ook wel eens dat ik in bed lig en baal dat ik niet kan slapen.. Een tel later kom ik dan tot de conclusie dat ik helemaal gespannen (soms zelfs met gebalde vuisten) in bed lig! Probeer daarom te ontspannen en je hoofd leeg te maken.. Klinkt een beetje yoga achtig maar concentreer je op hoe lekker je in je bedje ligt ;) Hmm, lekker kussen.. Hmm, lekker zacht en warm dekbedje.. Wat heb ik toch een heerlijk bed! Helpt echt! Trusten!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100