Welk soort pijnstiller werkt het meest effectief tegen (hevige) menstruatiepijn?

Zelf gebruik ik meestal ibuprofen, maar zijn er pijnstillers die effectiever zijn tegen menstruatiepijn? Mogen ook pijnstillers zijn die alleen op recept te verkrijgen zijn. Verder heb ik geen lichamelijke klachten (bijv. maag) waar rekening mee gehouden moet worden bij de keuze voor bepaalde pijnstillers.

Ik kan dit natuurlijk met de huisarts bespreken en algemene info weet ik ook wel te vinden op internet, maar graag krijg ik antwoord van "ervaringsdeskundigen".

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij helpt alleen een paar hijsjes van een joint..

Het beste antwoord

Ik heb nog niets kunnen vinden dat bij mij effectiever is dan ibuprofen 400 mg drie keer per dag plus een flinke borrel. Eén of twee dan hè, het is ook weer niet zo dat ik mezelf lens zuip.

Ik weet van een vriendin die er ook erg veel last van heeft dat naproxen (op recept) nog wat effectiever is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die borrel werkt inderdaad altijd goed! Ik geloof niet dat het persé een goede combi is met de ibuprofen, maar ach, het is gelukkig geen dagelijks festijn ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga naproxen proberen.
En die borrel natuurlijk!
Bedankt voor je info.

Andere antwoorden (7)

Aleve Feminax bevat de werkzame stof naproxennatrium en is een NSAID met een langdurige en effectieve werking. Aleve Feminax is speciaal ontwikkeld om de oorzaak van menstruatiepijn aan te pakken. Aleve Feminax werkt snel en tot wel 12 uur lang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je hier zelf ervaring mee? Vind je het goed werken en geen last van bijwerkingen?
Paracetamol. De minste bijwerkingen en het dempt de pijn. Ook als zetpil verkrijgbaar in 500 mg en 1000 mg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paracetamol geeft inderdaad de minste bijwerkingen, maar is voor mij niet effectief genoeg tegen deze specifieke pijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Navel, ook niet met de hoge dosering van 10000mg? Wat vervelend dat je elke maand zo'n pijn hebt. Dat werkt echt belemmerend op je dagelijkse leven. Nou maar misschien heeft iemand dan nog de gouden tip voor je.!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's nou ook weer teveel van het goede :) 1000 mg moet dat natuurlijk zijn....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's ook mijn ervaring, navel. Ik weet niet wat het is dat menstruatiepijn zo anders maakt, maar bij mij heeft paracetamol er in welke (nog veilige) dosis tegenaan gooien geen enkel effect.
Het beste middel is dat middel dat het beste bij je werkt en vaak is dat een kwestie van uitproberen en zeker goede informatie vragen via een arts of een apotheek. Iedere vrouw reageert op haar manier op een specifiek middel en ieder middel reageert niet hetzelfde bij elke vrouw. Heel veel succes met het vinden van het beste middel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan gewoon ibuprofen 200 of 400 mg gebruiken (afhankelijk van je klachten) 2 a 3 x dd 1 tablet. Dit heeft tevens (en dat is minder bekent) een bloedstollend effect waardoor de menstruatie minder hevig wordt.

Toegevoegd na 4 uur:
Als u echter al last heeft van uw maag, kunt u beter geen ibuprofen of naproxen of soortgelijke stoffen (NSAID’s) gebruiken. Ibuprofen, naproxen en dergelijke remmen bovendien de bloedstolling. Als u middelen gebruikt om het bloed minder snel te laten stollen, zoals acenocoumarol (Acenocoumarol) of fenprocoumon (Fenprocoumon, Marcoumar), kunt u bij menstruatiepijn beter geen ibuprofen of naproxen of soortgelijke stoffen als pijnstiller gebruiken.

Toegevoegd na 4 uur:
Waarom altijd vragen om bewijzen??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de beste resultaten heb ik zelf met Naproxen te verkrijgen bij de drogist of apotheek. dit werkt nl heel goed op de krampen en het nare gevoel wat je soms kan hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens meer zuivel te eten. Ik ben nog eens aan een ontgiftings kuur gegaan maar dan langzaam. ik al veel yoghurt met muesli en kwark. (nouja dagelijks is bij mij veel) en ik had toen helemaal geen enkele klacht meer tijdens mijn menstruatie terwijl ik nogmaal altijd veel pijn had en erg chaggie :). Je kan het ook googlen je kan er veel over lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt gewoon een NSAID tesamen met paracetamol gebruiken. Gebruik de paracetamol en NSAID gewoon zoals op de bijsluiter. Bij een drogist zouden ze dit af raden maar de huisarts zegt dat het absoluut geen kwaad kan. Een tandarts zou dit bijv ook tegen ondraaglijke kiespijn kunnen voorschrijven. Is bij mij het enige dat helpt. Ben 34 en heb al jaren zodanige menstruatiepijn dat ik echt 6 dagen compleet uit de running ben. Ik begin 2 dagen voor de menstruatie met de pijnstillers om een goede spiegel op te bouwen. Daarnaast gebruik ik warmtepleisrers (die voor de rug die je om je middel moet binden) Die draai ik dan naar mijn buik. En zo nodig draag ik er ook nog 1 op mn onderrug ivm rug weeën die erg pijnlijk zijn tijdens de menstruatie. Zo kan ik die onder m'n kleding dragen en icm de pijnstillers gaat dat enorm goed. Ik slik dus in totaal 8 dagen deze pijnstillers. Ik zorg er wel voor dat ik in die tussenperiode dat ik niet ongesteld ben zo min mogelijk of geen pijnstillers neem om gewenning te voorkomen. Sterkte