Welk soort pijnstiller werkt het meest effectief tegen (hevige) menstruatiepijn?

Zelf gebruik ik meestal ibuprofen, maar zijn er pijnstillers die effectiever zijn tegen menstruatiepijn? Mogen ook pijnstillers zijn die alleen op recept te verkrijgen zijn. Verder heb ik geen lichamelijke klachten (bijv. maag) waar rekening mee gehouden moet worden bij de keuze voor bepaalde pijnstillers.

Ik kan dit natuurlijk met de huisarts bespreken en algemene info weet ik ook wel te vinden op internet, maar graag krijg ik antwoord van "ervaringsdeskundigen".

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb nog niets kunnen vinden dat bij mij effectiever is dan ibuprofen 400 mg drie keer per dag plus een flinke borrel. Eén of twee dan hè, het is ook weer niet zo dat ik mezelf lens zuip. Ik weet van een vriendin die er ook erg veel last van heeft dat naproxen (op recept) nog wat effectiever is.

Aleve Feminax bevat de werkzame stof naproxennatrium en is een NSAID met een langdurige en effectieve werking. Aleve Feminax is speciaal ontwikkeld om de oorzaak van menstruatiepijn aan te pakken. Aleve Feminax werkt snel en tot wel 12 uur lang.

Bronnen:
http://www.alevefeminax.nl/veelgestelde-vr...

Paracetamol. De minste bijwerkingen en het dempt de pijn. Ook als zetpil verkrijgbaar in 500 mg en 1000 mg.

Het beste middel is dat middel dat het beste bij je werkt en vaak is dat een kwestie van uitproberen en zeker goede informatie vragen via een arts of een apotheek. Iedere vrouw reageert op haar manier op een specifiek middel en ieder middel reageert niet hetzelfde bij elke vrouw. Heel veel succes met het vinden van het beste middel.

Je kan gewoon ibuprofen 200 of 400 mg gebruiken (afhankelijk van je klachten) 2 a 3 x dd 1 tablet. Dit heeft tevens (en dat is minder bekent) een bloedstollend effect waardoor de menstruatie minder hevig wordt. Toegevoegd na 4 uur: Als u echter al last heeft van uw maag, kunt u beter geen ibuprofen of naproxen of soortgelijke stoffen (NSAID’s) gebruiken. Ibuprofen, naproxen en dergelijke remmen bovendien de bloedstolling. Als u middelen gebruikt om het bloed minder snel te laten stollen, zoals acenocoumarol (Acenocoumarol) of fenprocoumon (Fenprocoumon, Marcoumar), kunt u bij menstruatiepijn beter geen ibuprofen of naproxen of soortgelijke stoffen als pijnstiller gebruiken. Toegevoegd na 4 uur: Waarom altijd vragen om bewijzen??

Bronnen:
http://modules.consumentenbond.nl/medicijn...

de beste resultaten heb ik zelf met Naproxen te verkrijgen bij de drogist of apotheek. dit werkt nl heel goed op de krampen en het nare gevoel wat je soms kan hebben.

Probeer eens meer zuivel te eten. Ik ben nog eens aan een ontgiftings kuur gegaan maar dan langzaam. ik al veel yoghurt met muesli en kwark. (nouja dagelijks is bij mij veel) en ik had toen helemaal geen enkele klacht meer tijdens mijn menstruatie terwijl ik nogmaal altijd veel pijn had en erg chaggie :). Je kan het ook googlen je kan er veel over lezen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100