1 dag ongesteld geweest wordt er vanaf die dag gerekend of vanaf de volledige ongesteldheid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Er word gerekend vanaf de dag dat je ongesteld bent geworden. Dus als je op maandag ongesteld bent geworden, is dat je 1e dag. Ook al ben je maandagavond 10 uur ongesteld geworden, is de maandag toch je 1e dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt gerekend vanaf de laatste échte menstruatie. Die ene dag was wat een 'pseudomenstruatie' heet, een bloeding die sommige vrouwen tijdens de zwangerschap kunnen hebben op het moment dat ze normaal gewoon ongesteld zouden zijn geworden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sommige vrouwen houden trouwens hun hele zwangerschap lang maandelijks een pseudomenstruatie (al is dat wel zeldzaam). Dan wordt er bij de bevalling ook niet gerekend alsof ze maar een maand zwanger zijn geweest!