Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom roken mensen sigaretten als shag vier keer zo goedkoop is ?

Deze vraag is nadrukkelijk bedoeld voor rokers, en niet om een discussie over roken ZELF uit te lokken. Ik vraag me dat namelijk ECHT af. Ik rook (ketting) voor ongeveer 16 euro per week. Zou ik sigaretten wegpaffen, dan kom ik op ongeveer 70 a 80 euro in de week. Geen haar op mijn hoofd dus die daar over piekert. Waarom zou je meer dan 5 keer zo veel betalen voor dezelfde hobby, terwijl de meeste shagrokers zullen beamen dat het al heel snel lekkerder is dan sigaretten ?

(svp geen lollige opmerkingen over dat niet roken nog goedkoper is ; ik drink niet (althans geen alcohol) en dat scheelt ook bákken met geld kan ik je vertellen. Daar gaat het hier ook niet om.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar stel dat shag uit de markt wordt gehaald en je bent een kettingrookster (zoals jij zegt), dan ga je denk ik ook over op dure sigaretten. Of zou je dan ineens de kracht hebben om te stoppen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Shag uit de markt gehaald ?? Daar geloof ik niks van ; dan gaat ALLE tabak uit de handel, en dat zie ik zo'n vaart nog niet lopen......dan wordt het dus de zwarte markt of helemaal elektrisch, maar roken zal ik.
Kracht om te stoppen ? Ik heb helemaal geen intentie om te stoppen ! Tegenwoordig heb je volgens mij meer kracht nodig om te blijven roken trouwens :wink:

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (16)

Om dezelfde reden waarom mensen overgingen op de koop van CD's terwijl die dubbel zo duur waren als LP's: gemak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik stap over op shag!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal toch het gemak wel zijn van niet zelf hoeven te draaien, hoewel daar ook wel oplossingen voor zijn, maar dat is het enige wat ik kan bedenken om heel eerlijk te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Gemak
2. Lekkerder roker door het filter krijg je geen shit in je mond
3. Door het filter komt er minder teer etc. doorheen en is de smaak lekkerder.

Toegevoegd op 05-06-2009 18:15:28
4. Door het filter minder teer= ook gezonder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of wel ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben jij een roker? Ik wel, en heb het toch echt opgeschreven. En het is ook echt een feit. Dusja, denk wat je wil
Denk ook aan het ritueel! Vloetje ritsen, de juiste hoeveelheid tabak vanuit het pakje doseren, draperen en verdelen over het papier, het gelijkmatig spreiden d.m.v. 6 vingers, rollen, sluiten en dan...., een ferme lik. De uitstekende stukjes eraf en terug in het pakje mikken en dan..., 't vuur d'r in. Kan voor sommigen best het ultime genieten zijn! Dan is lijkt mij zo'n kant en klaar ding maar duur en vooral saai.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idd het gemak, ik rook ook niet zoveel, dus tegen de tijd dat ik een half pakje shag heb opgerookt is het al bijna uitgedroogd. Daarnaast draai ik mn jointjes liever met sigaretten en vind het dan onzin om met shag en sigaretten op zak te lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast bovengenoemde redenen zou imago ook een rol kunnen spelen. Op iets formelere bijeenkomsten zie je niet gauw iemand een sjekkie staan rollen, zonder het risico te lopen aangezien te worden voor een tokkie.

Let wel, dit is niet mijn mening.
Ik praat hier over beeldvorming.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf shagroker geweest maar het kostte me te veel tijd om een shaggie te draaien. en ja, ik weet het kan snel maar als ik het uitreken ben ik voor mijn werkgever goedkoper uit als ik sigaretten rook dan shag.

Kortom puur luiigheid...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een tijdlang heb ik shag gerookt, maar ik heb het nooit echt lekker gevonden en kon ook niet wennen aan die stukjes tabak in je mond elke keer. Rollen op zich is geen probleem, maar de smaak is toch wezenlijk anders.

Af en toe een shaggie tussendoor vind ik prima, maar qua smaak kies ik toch echt voor een filtersigaret. Ook rook ik met grote regelmaat een sigaret van het merk Black Devil. Er is geen shag die qua smaak hierbij in de buurt kan komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind shag gewoonweg niet lekker. Daarnaast kan ik niet draaien en neem ik de moeite niet eens om het te proberen, haha!
Ook heb ik liever dat ik makkelijk een sigaretje uit m'n pakje haal als ik op de tram sta te wachten dan eerst nog 5 minuten bezig te moeten zijn om ze te draaien.
Heb ook liever geen tabak in m'n mond!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan rook je inderdaad erg veel...

Maar met shag zit ik tussen de 14 en 17 euro en met sigaretten op ruim 36 euro. Maar thuis rook ik voornamelijk shag en tijdens mijn werk sigaretten. Om de heel simpele reden dat ik erg veel met water bezig ben en het dan verdompt lastig is om een shaggie te draaien...

Toegevoegd op 05-06-2009 19:04:27
O ja...

In die ruim 36 euro zit ook iedere week een pakje shag in...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gemakszucht.
Tabaksplanten groeien ook hier prima, dus wie echt goedkoop zou willen roken kweekt, droogt en snijdt z'n eigen shag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roken is slecht, dat weet ik wel. Ik rook zelf ook, maar ik heb zoiets van: "Als ik dan toch rook, dan moet het ook lekker zijn en gemakkelijk". Shag vind ik niet gemakkelijk (ben een half uur bezig om er eentje bij elkaar te vouwen), vind het niet lekker en al die plukken tabak in mijn mond vind ik helemaal smerig. Ik denk ook dat als ik een shagroker was, ik al 20 jaar geleden met roken gestopt zou zijn.
Ik rook dus gewone filter sigaretten, JPS. De prijs maakt me eigenlijk nog niet zo veel uit, als de fik er maar ingaat. Als het echt te duur wordt, dan kap ik er gewoon mee en zoek een andere verslaving.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Shag geeft zo'n rommel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk vind ik shag ook veel lekkerder dan sigaretten en idd, het draaien ervan hoort bij het ritueel van het "ff een shaggie roken".
Maar...in de auto heb ik altijd een pakje sigaretten liggen. Dat pakt makkelijker dan eerst achter het stuur te moeten draaien, hetgeen ook nog eens gevaarlijk is en nogal veel troep op/in mijn dashboard teweeg brengt.
Nog een reden om klare sigaretten te roken is dat ik dan minder snel aanslag op mn vingers krijg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zelf rook ook sigaretten, maar ik rook alleen in het weekend. Ben een soort van gezelligheidsroker en dan wil ik gewoon een lekker kant-en-klaar sigaretje. Vind shag er sowieso minder vrouwelijk, maar ook wat minder 'net' uitzien.
En als ik zin heb in een shaggie, wat af en toe heel soms wel eens voorkomt dan rook ik die tóch gewoon! Beetje afwisseling is heerlijk op z'n tijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding