Wat kun je doen tegen felrode littekentjes in je gezicht?

Een paar jaar geleden had ik best last van acné, maar nu blijft het al jaren bij 1 of 2 plekjes op m'n gezicht. Niks ergs. Alleen zijn de littekentjes nooit weggegaan en het lijkt wel alsof ze met de week feller rood worden. Het ziet er niet uit, het lijkt net alsof ik zware acne heb maar de huid is gewoon vlak.

Ik schaam me dood, ik lijk wel 12! Ik heb ook al 2 keer de zwaarste fruitzuurbehandeling gehad van 6 weken, maar dat helpt ook niet. Ik ben teneinde raad, make-up draag ik niet omdat ik daar niet goed tegen kan, maar zonder ziet het er ook niet uit.

Sudocrem heb ik ook al geprobeerd, maar daarvan begon m'n huid wel onrustig te worden en het laatste wat ik kan gebruiken, is er nog een berg nieuwe littekens bij...

Verder heb ik misschien al wel 30 verschillende smeerseltjes en middeltjes gebruikt, inclusief antibiotica (tetracycline) maar dat werkt alleen tegen acne en dat heb ik niet meer. De pil heb ik daar ook lange tijd voor geslikt, zonder resultaat. Ben ik nu mee gestopt trouwens.

Roaccutane (of zo) mag ik niet vanwege mn lever, maar dat lijkt me hier ook niet erg behulpzaam...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

heb je met je dermatoloog wel eens over laseren gesproken? in sommige gevallen biedt dit uitkomst, de moeite van het overleggen waard. suc6!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je, je was me voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je voor een afspraak met een dermatoloog eigenlijk een verwijzing van je huisarts nodig, of kun je zelf een afspraak maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even een verwijsbriefje halen bij de huisarts.
daar staat heel in het kort de probleemstelling in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zal het eens doen!

Andere antwoorden (7)

Misschien is een laserbehandeling wat voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel toevallig dat ik gisteren op tv heb gezien dat daar laserbehandelingen voor zijn. Ik denk dat je via de huisarts door verwezen kan worden. Ik weet niet of het vergoed wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken het probleem en ik heb er voor gekozen alleen nog maar 100% natuurlijke producten te gebruiken zonder synthetische toevoegingen en......HET HELPT!!!

Toen ik besloot alles weg te gooien was mijn acne zo erg dat mijn huid op mijn kin en gedeelte van mijn wangen helemaal open was en er wondvocht uit kwam.

Ik ben helemaal weg van alle producten van E-LINE deze zijn te koop bij de tuinen. Ik ben begonnen met de face wash-gel, tonic en dag&nachtgel (is 1 tube voor overdag en 's nachts) Binnen 2 dagen was mijn huid helemaal dicht en waren de pukkeltjes alleen nog maar rode vlekjes. En twee weken daarna was alles weg (ook de oude littekens). Ik gebruik inmiddels ook de scrub- en bodycreme.
De middeltjes kosten ongeveer 10 euro per stuk en je doet er erg lang mee.

mar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens Koninginnegelei (Royal Jelly)
Dit is een uitstekend product voor huidherstel.

Mijn littekens zijn volledig verdwenen door Royal Jelly.

Mocht dit niet helpen, dan kun je altijd nog overwegen om een laserbehandeling te laten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar ZBC Multicare in Hilversum.
Mijn ervaring is dat je daarnaar toe moet gaan én moet stoppen met kaas, melk etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit klinkt al rosacea:

Rosacea is een algemeen voorkomende huidaandoening die gekenmerkt wordt door roodheid in het gelaat, soms vergezeld van puistjes. Het komt voor bij volwassenen vanaf het 30e levensjaar.

De karakteristieke kleine haarvaatjes op de wangen (teleangiectasieen) staat bekend als couperose.

Rosacea kan gepaard gaan met puistjes en wordt daarom ook wel acne rosacea genoemd, hoewel het met echte acne weinig te maken heeft.

Op deze website staat nog veel meer informatie over de aandoening en mogelijke behandelingen:
http://www.huidinfo.nl/rosacea1.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rosacea kan ook met laser worden behandelt.
In eerste instantie zou ik zeker een dermatoloog raadplegen. Aarzel zeker ook niet om een "second opinion" te vragen.

Ik zou ook eens even binnen springen bij een Visagiste. Zij werken met producten die niet altijd in de gewone winkel te krijgen zijn. Zij kunnen je misschien verder helpen met make up die je wel kan verdragen.

Succes gewenst!