Wie kan me dit verschijnsel uitleggen?

Als ik medicijnen inneem, heb ik vaak het gevoel alsof het pilletje de hele dag "vastzit" in mijn keel. Ik hoor dit verschijnsel regelmatig van andere mensen. Wat is dit precies? Iets psychisch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het kan een beetje vastkleven aan het slijmvlies van je keel. Als je een beetje water drinkt, spoelt die pil zo weg, maar het gevoel kan nog even blijven.
Pil op je tong leggen en direct een half glas water drinken helpt soms, dan spoelt het in één keer door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- sommige (witte) pilletjes mag je gewoon even weken in water. Dan slik je alles zo weg. Natuurlijk niet bij die gekleurde pillen met dat "plastic" laagje.

- Neem je pilletje in tijdens de maaltijd. Dan heb je gegarandeerd nergen last van. Na het slikken van het pilletje, volgen er nog minstens 20 happen eten, en dan KAN dat pilletje helemaal niet meer vastzitten in je keel, omdat het wordt meegesleurd door het eten. ;-)

Mocht het toch een probleem voor je blijven, dan raad ik je aan om eens met je apotheker of huisarts te overleggen. Zeker de apotheker zal hier ervaring mee hebben, en je kunnen helpen met het vinden van een oplossing.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik slik veel pillen en ken het gevoel goed, De oplossing is, een klein hapje eten direct na het slikken van je pilletje met een beetje water. Het blijft inderdaad kleven aan je slijmvliezen. Sommige pillen, geslikt zonder eten, blijven een uur lang de vieze smaak afgeven.