Waarom een co melder

Co2 melders hang je aan een plafond.Waar komt de co melder?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

In grote lijnen heb je 3 soorten melders, natuurlijk zijn er wel meer maar we houden het even op de volgende 3:
Rookmelders
CO-melders
LPG-melders

De montagehoogte van deze melders is verschillend.

Rookmelders worden (in principe) tegen het plafond gemonteerd dus op een maximale hoogte.
CO-melders moeten op ongeveer 1,5 mtr hoogte gemonteerd worden.
LPG-melders moeten op 15 cm hoogte gemonteerd worden.

Kijk bijvoorbeeld in kantoren e.d. naar het plafond en je ziet de rookmelders hangen. In parkeergarages zie je ook CO- en LPG-melders, meestal tegen de pilaren in de garages.

Het antwoord op jouw vraag is dus 1,6 meter als je dus een CO-melder hebt. Het advies is ook om een, relatief goedkope, rookmelder tegen het plafond te plaatsen.

Kijk ook eens op de site van de Vebon. Dit is een vereniging met een groot aantal leden, alle gespecialiseerde bedrijven met (technische) oplossingen voor vele brandveiligheids- en beveiligingsvraagstukken.
http://www.vebon.org