Hoe kan ik mijn uithoudings vermogen {sport} verhogen Na een lang ziek bed?

naatje toch ...????

Weet jij het antwoord?

/2500

Trainen, zoals voor iedereen... trainen trainen trainen... Toegevoegd op 03-06-2009 22:22:30 Maar wel langzaam aan beginnen, maar dat moet ook iedereen...

Dat ligt eraan wat je mankeerde. Afhankelijk van je ziekte kun je "gewoon" beginnen, of "gewoon" maar met een langzamere opbouw, of moet je bepaalde dingen juist helemaal vermijden. Vraag dat alsjeblieft aan je arts en/of aan je fysiotherapeut, voor zover van toepassing. Verder kan ik alleen maar de algemene dingen zeggen, omdat ik niets weet van jou en van je ziekte. Begin langzaam. Houd rekening met een terugval - dat hebben kerngezonde mensen ook. Bouw heel langzaam op. Vasthouden van je niveau is altijd belangrijker dan verhogen van je niveau. Doe vooral iets dat je *leuk* vindt - anders houd je het sowieso niet vol. Houd rekening met eventuele beperkingen - als je niet tegen kou op de spieren kunt, kun je nu leuk aan een buitensport beginnen, maar dan krijg je over een half jaar toch echt problemen. Hier moet ik het blij laten - als ik meer ga schrijven, wordt dat slechts gokwerk of algemeniteiten.

Neem contact op met je huisarts en vraag hem wat wijsheid is. Je kan op eigen gelegenheid naar de fysiotherapeut, maar in veel gevallen wordt maar een beperkt aantal sessies vergoed. Met doorverwijzing van je behandelend arts kan je ook langdurig terecht bij sommige fitnesscentra. Daar wordt je begeleid door een fysiotherapeut om je zo snel mogelijk weer op de rit te hebben. Het programma wordt dan specifiek voor jou gemaakt. Zelfs zijn bij sommige centra avondprogramma's zodat je gewoon nog naar je werk kan (indien van toepassing). Succes met het aansterken!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100