Hoe ziet een gezonde neus er van binnen uit?

Mischien een hele domme vraag, maar hoor je als je ver achterin kijkt een verdikking te zien?
een soort bobbel wat een vernauwing geeft?

is dat normaal?

Toegevoegd na 14 minuten:
Het is aan een kant erger, en nauwer. ik heb al jaren last van bij en voorholte ontstekingen.. (nu dus weer), en heb bij toeval wat ontdekt.. misch verklaart dit iets??

aan een kant lijkt het bijna dicht te zitten. links is het gat achterin de neus veel kleiner als rechts.

Ik kom helaas de laatste tijd al genoeg bij de huisarts , en als dit normaal is is voel ik me een beetje------(-;

Ik bedoel helemaal achterin de neus, zeg maar in het donkere gedeelte.. het is geen bot..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.2K

Het beste antwoord

Als je onderin je neusgang bedoelt, dat is gewoon een bot volgens mij, druk er maar eens op, is hard.

Niemand is helemaal symmetrisch maar het zou links en rechts ongeveer gelijk moeten zijn, heb je aan één kant een bobbel die aan de andere kant niet zit, is er vast iets niet goed anders denk ik dat het normaal is

Toegevoegd na 24 minuten:
Nav je uitbreiding: ik had ook altijd last van holte ontstekingen, toen ontdekte de KNO arts dat bij neus tussenschot scheef stond en er zat een "haaks hoekje" aan, dat zou hij er wel even "afbeitelen". BEZINT eer ge begint, na een reeks enorm nare onderzoeken kwam de ingreep waar ik heb nu nog een trauma van heb en het heeft NIETS geholpen.

Wat mij helpt tegen holte ontstekingen (en alle artsen ontkennen de relatie) is een GRIEPPRIK. Na jaren wel een prik (en geen of een hele lichte holte ontsteking) heb ik dit jaar voor het eerst weer eens GEEN prik gehad, dus ik wacht het af
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Voor het gedeelte over de zogenaamde relatie tussen het neustussenschot en de (voorhoofd)holteontstekingen.
Mijn moeder heeft hetzelfde aan de hand en zou geopereerd kunnen worden; het vermoeden dat het zo zou aflopen als bij jou is gebeurd was echter groot en daarom heeft ze het - gelukkig - nooit laten doen.
Buiten de kans dat een nare operatie niks oplevert kan het ook nog gebeuren dat er botsplinters in de hersenen belanden, met fatale afloop als gevolg.

Andere antwoorden (4)

volgens mij is elke neus anders, zo heeft de 1 een neus die helemaal gelijk is naar binnen toe en een ander heeft al een bobbel aant begin van zijn neus zitten.
als je er last van hebt, dan ff langs een dokter, anders zou ik me geen zorgen maken hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou goed kunnen dat als je na een uur of na een paar uur nog eens kijkt dat die bobbel zich heeft verplaatst naar het andere neusgat.
Om de paar uur verlegt de ademhaling zich van het ene neusgat naar het andere; dit hangt samen met de bloedtoevoer naar je hersenen die ook beurtelings de rechter en de linker hersenhelft (hemisfeer) van meer zuurstof voorziet.
In je neus zitten slijmvliezen en onder de toenemende druk van het bloed sluit een slijmvlies een van de neusgaten min of meer af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jij omschrijft lijkt op wildvlees. In je neus kan 'wild vlees' groeien dat een neusgat verstopt. In zo'n geval ben je sneller verkouden en is de kans groter op een voorhoofdsholteontsteking.

Laat je verwijzen naar een KNO arts, want het is een fluitje van een cent om dat weg te laten halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beste Cyfelove,

dit is niet wat je denkt dat het is ! je hebt net hetzelfde als ik, doordat je neusholte aan de ene kant groter is wordt er niet door de neus geademd (door gebrek aan debiet van verse lucht), en je gaat dus door je mond ademhalen.net als ik indertijd. met nachtelijk snurken tot gevolg. ik ben daarom op visite bij een "nko" (neus- keel- en oor - specialist te rade gegaan, die heeft dan vastgesteld wat jij nu komt te ontdekken.....
één oplossing : opereren, en je bent er zo vanaf....
geloof mij, na lang nadenken kwam ik erachter dat ik vroeger nog voeding via een sonde heb gekregen, en dat zou het gevolg zijn blijkbaar van dit euvel

Toegevoegd na 6 minuten:
oh ja, men heeft nog een gedeelte van mijn neus slijmvlies verwijderd ook. bij het op een zijde liggen bij het slapen, was dit namelijk overdreven groot, met het gekende gevolg, neus-slijmvlies ontstekingen, bijna constant.
duurt jawel een tijdje vooraleer dit genezen is....
maar nu tevreden met het bekomen resultaat.
doen, indien je'r last van hebt !!!
een aanrader (als je'r nog eens felle koppijn bij hebt op de koop toe.)

Toegevoegd na 9 minuten:
datgene waar jij het over hebt is je neustussenschot. dit is kraakbeen. hetgeen snuivers (verslaafden) gewoonweg niet meer hebben door het "snuiven wordt dit beetje bij beetje "weggebrand"