Waarom lust ik geen koffie als ik ziek (verkoudheid/griep) ben?

Het is heel duidelijk: als ik ziek ben lust ik geen koffie. Normaal ben ik best wel een behoorlijke koffieleut, maar als ik goed aan de snotter ben, is mijn lust voor een kopje koffie werkelijk totaal verdwenen.

Heeft dit iets te maken met dat ik heel slecht ruik? of zijn mijn smaakpapillen in de war?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net als veel zwangere vrouwen... Complete koffiejunks die ineens al misselijk worden bij het idéé aan koffie.

Het beste antwoord

Heb ik ook. Kijk, koffie is natuurlijk een sterk spulletje met die caffeine enzo. Als je niet lekker bent dan zijn er wel meer dingen die je op dat moment niet kunt hebben en vaak zijn dat ook wat sterkere dingen zoals bv sterk gekruid eten enzo of moeilijker verteerbaar spul. Ik denk altijd maar zo, je lichaam geeft aan wat je op dat moment kunt hebben ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat komt door de bittere smaak in je mond dat maakt dat je koffie niet smaakt...
en daarom drink je t niet als je verkouden bent...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent niet de enige, ben net verlost van een griepje en ik weet als de koffie weer smaakt, dan ben ik beter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is geen antwoord op de vraag
Ons lichaam is heel goed in staat zelf aan te geven welke dranken en voeding voor ons goed of juist slecht zijn.
Tijdens een griepje "weigert"ons lichaam koffie, alleen al de lucht er van, vinden we niet lekker, gaan we weer een beetje opknappen, dan gaat de koffie ineens weer smaken.
Zo kan ons lichaam ineens trek hebben in zoute of zoete dingen, vinden we bloemkool ineens erg lekker of juist niet te eten, een biertje is overheerlijk of niet te drinken.
En als je na een heerlijke maaltijd aan je toetje bezig bent, moet je er echt niet aan denken weer aardappels op te scheppen, als we beter gaan letten op dit soort signalen, gaan we steeds meer leren van de behoefte van ons eigen lichaam.
Waarschijnlijk weten kleine kinderen dit nog veel beter dan de volwassenen, kinderen weigeren op bepaalde momenten bepaalde groente te eten, als ze ouder worden gaat dat wel weer over en als we volwassen worden komt dat voor een deel weer terug.