als je bultjes hebt bij je vagina wat kan dat zijn?

de dokter had gezegt dat het geen soa was maar wist ook niet precies wat het kon zijn. weet iemand misschien wat het kan zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
73K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn meer doktoren, vraag een andere arts of een verwijsbrief naar een arts die er wel raad mee weet!

Het beste antwoord

Zijn het echt bultjes op de oppervlakte, dan kan het een (n principe onschuldig) papilloma-virus zijn (wratjes). Op den duur gaan die weer weg, maar het kan jaren en jaren duren. Ze kunnen zowel binnen de schaamlippen als daarbuiten zitten. Het is niet per se een soa, maar sommige vormen kunnen wel besmettelijk zijn.

Zitten de bultjes meer 'er in' als kleine knobbeltjes in je schaamlippen ofzo, dan zijn het vermoedelijk verstopte talgkliertjes. Vooral als je scheert kun je daar last van hebben. Die gaan zeker vanzelf weer over, al kunnen ze wel zo groot worden als een knikker en goed pijnlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als de dokter het niet weet, denk ik niet dat wij het beter weten.
Wel dacht ik meteen aan bultjes van het scheren ofzo?
bamibal
13 jaar geleden
Ik weet niet of je jezelf daar scheert, maar als je dat doet kunnen daar ook rode bultjes van komen. Dat is dan een soort irritatie van de huid. Alleen het lijkt mij dat de dokter dat ook moet weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou je dokter kunnen vragen je door te sturen naar een ziekenhuis, waar ze middels een biop kunnen uitzoeken wat het wel is...
vanaf hier is moeilijk te zeggen wat het is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien zijn het dan wel hele kleine vetbultjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook wel eens gehad. Schrok me rot en toch maar naar de dokter gegaan. Het bleek inderdaad geen soa maar een irritatie. Ik kreeg wel iets daarvoor, wat ik met een watje erop moest smeren. Maar ik ben kwijt wat het was. Je zou even terug kunnen bellen als het na een week niet over is en vragen voor een medicatie.. Bij mij kwam het van het scheren. Het is overgegaan en nooit geen last meer gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan zijn dat je zuurgraad niet op pijl is waardoor je irritatie krijgt het beste is om een kweek te laten nemen zodat ze dit even kunnen nagaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit ook jaren geleden gehad ,het kwam gewoon spontaan.Het was niet rood alleen dik,en de huisarts adviseerde om er mee in de biotex te gaan zitten(klinkt misschien gek ,vond ik ook)maar het was na vier dagen weg.Mits het niet open is want dan kan het niet .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt biotex werkt ook goed
Als je er last van hebt, vraag om een doorverwijzing. Het is belachelijk dat je dokter je gewoon naar huis laat gaan zonder je hulpvraag te beantwoorden.